• מנצחות בקרב האחרון

    הגדלה

    בעידן הקורונה כולן רוצות להגן על עצמן מהנגיף האלים, הנה דרך אחת נשית ועוצמתית במיוחד שהיא אגב, אחת מההחלטות הטובות של כנס כ"ח ניסן הווירטואלי • הכול על מיזם הלימוד היומי בהלכות צניעות שהולך וצובר תאוצה. ויש גם קו מיוחד לנסיכות שבינינו! • "אבן הבוחן של יראת–שמים: צניעות וטהרה" • לכתבה המלאה

    רחל הרמתי / מגזין עטרת חיה

    הכל החל בכנס נשים גדול בנושא 'טהרת המשפחה' אותו ארגנה הגב' רוחמה רוזנשטיין, יו"ר ארגון 'אפריון' (= ארגון התנדבותי עולמי להפצת טהרת–המשפחה), בנתניה לפני מספר שנים. היא הזמינה את הרב ראובן גלפרין מקרית מלאכי לשאת דברים בנושא. הוא סיפר על יחידות עם הרבי שהייתה לו יבלחט"א ולאשתו דינה ע"ה, בה הרבי נתן להם הוראות מפורטות איך לפעול ולהשפיע על נשים בנושא. היו כעשרה סעיפים ובסוף הרבי אמר שצניעות זה הצד השני של 'מטבע' הטהרה. "וכך כל הזמן הנושא היה תלוי באוויר" אומרת רוחמה.

    לפני שנתיים, כתבה רוחמה את הדו"ח השנתי של ארגון 'אפיריון' לרבי מה"מ ופתחה באגרת קודש (מז' אדר א', ה'תש"ל) הממוענת לארגון נשי חב"ד העולמי, בה מבקש הרבי לעשות מבצע אינטנסיבי בנושא צניעות. לאחר התוועדות יום הולדתה שחל בי"ט טבת כתבה שוב לרבי ונענתה באותו מכתב בדיוק! בו ביום, פתחה חברתה הפועלת איתה בארגון, יהודית ברדנשטיין, את הספר 'את עלית' (מכתבי הרבי בנושא הצניעות) ונתקלה באותו מכתב, תחת הכותרת: 'יפה הצניעות' – כפי שהוא מתורגם ללשון–הקודש.

    יהודית ורוחמה התרגשו והבינו שיש לפעול בנושא. ממחשבה למעשה הדרך לא הייתה כה ארוכה, כשהגיע יום הולדתה של הרבנית חיה מושקא, אזרו השתיים עוז ותעצומות וניגשו למשימה. הן הכניסו 'אורות' ל'כלים' ומאז ועד עתה הן מפיצות את הנושא החשוב כל כך.

    אלפיים מתחזקות

    הרבנית סימה אשכנזי כיוונה וסייעה להן בתחילת הדרך, יהודית התייעצה איתה רבות, שתיהן אף ביקרו אצלה והיא העניקה להן חומרים חשובים בנושא ואף הקליטה כמה שיחות שלה. לרבנית אשכנזי יש הוראה ישירה מהרבי לעסוק ולחזק את נושא הצניעות. כשהיא הייתה ביחידות אצל הרבי מה"מ, הוא שאל אותה על מצב יראת–השמיים של נשות כפר–חב"ד והיא, בתור רבנית צעירה, חשבה לעצמה איך היא יכולה להחליט מי יראת שמיים ומי לא? והרבי אמר לה: "אבן הבוחן של יראת–שמיים זה צניעות וטהרה". כשחזרו ארצה הם חילקו את כפר–חב"ד לאזורים והחלו ללמוד טהרה.

    הגיע הזמן ללמוד ולהפיץ יותר גם את נושא הצניעות.

    לפני שנתיים בכ"ב שבט, רוחמה התחילה לשלוח ב'וואצאפ' את סדרות לימוד ההלכות עם דבריו הקדושים של הרבי מלך–המשיח בנושא. ארבעה סבבים כבר נשלחו בהם השתתפו כאלפיים נשים שמהן יש המתקשרות לרוחמה ומספרות על התקדמותן ועל ניסים שאירעו להן בעקבות הלימוד.

    'הצד השני של המטבע' זהו שמה של החוברת המספרת את סיפורן המרתק של נשים ממגזרים שונים שקיבלו על–עצמן להתקדם בנושא הצניעות (החוברת ברוסית בינתיים).

    מהיכן שואבת יהודית את ידיעותיה בנושא? בעיקר מדברים שאמר הרבי ומחוברת של הרבנית חנה רוז (= לימוד הלכות בנושא צניעות לארבעים יום – במספר שפות), מחוברת של הרב מרדכי ביסטריצקי 'זאת תורת הצניעות', מהכוונה של הרב יוסף יצחק בלינוב ועוד.

    רואות ניסים

    לרבי יש את השליחות שלו. יהודית ורוחמה מצטנעות לאורך כל השיחה, אך הפעולות האדירות שהן מחוללות והניסים להם הן זוכות מדברים בעד עצמם! כך כאשר יום למחרת התחלת הלימוד, בנה של יהודית היה באוקראינה ובזמן סערת שלג ורוחות חזקות, עץ ענק נפל ושבר את זכוכית הרכב אל מול ההגה, אלפי רסיסים התנפצו סביבו והוא יצא ללא שריטה! כשסיפור זה הופץ באחת הקבוצות חשבה לעצמה אחת המשתתפות בספקנות 'אני אינני שייכת לסגולות ונפלאות'… והנה, שלושה ימים אחרי התחלת הלימוד, בתה של אותה אישה, שמלווה טיולים מטעם הצבא, החליקה על אבן קטנה, איבדה שיווי משקל ונפלה מגובה של 3 מטר במהירות! צוות החילוץ חשש לבדוק אפילו מה נשבר ולגודל הנס התברר שחוץ מכמה תפרים קלים, הבחורה בריאה ושלמה, ב"ה! בעצם, שני צעירים ניצלו תוך שלושה ימים בזכות הלימוד של אימותיהם בנושא הצניעות!

    אחת ההחלטות של כנס נשי ובנות חב"ד השנה הייתה להתחזק בנושא הצניעות. מי שדחפה להחלטה זו הייתה ליבי פידלסקי – אישה צעירה מבני–ברק שאף היא עסוקה במלוא הקיטור לחזק את הנושא החשוב הזה. מה הביא את ליבי לעסוק בזה? היא התאשפזה פעמיים בעקבות שתי הריונות שהסתבכו. בפעם השנייה הייתה במצב של פיקוח–נפש ממשי. במהלך אותו אשפוז פגשה אותה גברת שהציעה לה ללמוד בחוברת צניעות כסגולה לישועות. כשחזרה הביתה, הבינה שלבד יקשה עליה ללמוד. העובדה ששכנותיה לא חב"דיות לא מנעה ממנה להתדפק על דלת שכנתה בת ה–43 ולבקש ללמוד עמה וכך הן התחילו ללמוד יחד מהחוברת של גב' רוז וגם מהספר 'הצנע לכת' – המלקט שיחות של הרבי מה"מ בנושא 'צניעות'. אחר–כך הצטרפה שכנה נוספת. בעקבות הלימוד ליבי ילדה בת בריאה ושלמה. השכנה שכבר הייתה סבתא ולא חשבה שתזכה לפרי בטן נוסף, ילדה אף היא בהפרש של יומיים וגם השכנה השלישית, שלה היו שלושה בנים כשהקטן בן שש, ומאד רצתה בת, וב"ה, זכתה לבת! ולסגירת המעגל, האישה שהעניקה לה את החוברת בבית–הרפואה ילדה אף היא באותה תקופה.

    היה ברור לליבי שכל הישועות הללו הגיעו בזכות הלימוד בנושא 'צניעות'. בהמשך ליבי עברה דירה, והייתה מעוניינת לשדרג את השיעור עם מרצה מקצועית ובקיאה יותר. היא הופנתה ליהודית וכך ממשיך לו השיעור בהצלחה רבה, כשמדי פעם היא מביאה סדנאות שוות ומרתקות כשבסוף כל אירוע לומדים…'צניעות' כמובן.

    למה נגרע?

    ליבי לא מסתפקת בזאת, היא מעוניינת להפיץ עוד ועוד, כששמה ליבה לכך שבחסידויות אחרות ישנו קו בנושא הלכות 'צניעות', שאלה את יהודית: "'למה נגרע'? בואי נעתיק את היזמה וההצלחה אלינו, כשלנו יש גם את השיחות הרבות של הרבי" – שמעשירות ומעניקות נופך משמעותי ביותר לנושא זה.

    ליבי ביררה איך וכיצד ניתן לפתוח קו שכזה. היא הגיעה למישהי מחסידות אחרת שסיפרה לה בסודי סודות, על כך שהיה לה איזה קושי שבעקבותיו החליטה לכתוב לרבי, מהמכתב היא הבינה שהיא צריכה להפיץ את נושא הצניעות וכך היא פתחה קו צניעות. "עכשיו", היא אמרה לליבי "אני מבינה שהתשובה שקיבלתי מהרבי, הייתה גם בשבילך, שאהיה לך לעזר לפתוח קו בנושאי צניעות גם לנשות חב"ד" והיא העניקה לה את ההדרכה לפעול זאת.

    ליבי בדקה לעומק את הצד הטכני, את הצד התוכני היא 'הפילה' על יהודית כשזו האחרונה הייתה נבוכה מהרעיון. אומנם היא אוהבת ללמוד, אך התחייבות יום–יומית שכזו? לפעמים כדי להעביר את חמשת דקות הצניעות היומיות שתהיינה מתומצתות ומדויקות נדרש ממנה לשבת שעתיים ולהכין. בהחלט לא דבר של מה בכך… אולם היא מעידה על סייעתא דשמיא מרובה שהיא רואה על כל צעד ושעל.

    בזכותך ניגאל!

    כדי להדגיש את יוקר הצניעות, הסדרה נקראת: 'בזכותך ניגאל' והלימוד היומי נקרא: 'פנינה יומית'.

    בר"ח אלול הייתה שרשרת ראשונה של 36 פנינים.

    בר"ח חשון – חנוכה 53, ג"ן פנינים. כאשר לאחריהם זכתה יהודית בדולר של הרבי שליט"א מה"מ – הרבי לא נשאר חייב! ומאז הפנינים רק מתרבות והולכות.

    בתחילה היא דיברה רק מתוך שיחות של הרבי וכשהבינה איך שהרבי כואב את נושא הצניעות, שהגוי בפריז קבע לבת ישראל איך ללכת… והעובדה שהרבי מה"מ ממש מפרט על אורך החצאית ועל הבגדים הצמודים וכו' היא הבינה שחשוב ללמוד ולמגר את הבורות בנושא וחובה להוסיף את הפן ההלכתי.

    לצורך לימוד ההלכות הן פנו לרב ביסטריצקי שנתן מכתב המלצה ועודד את הקו. יהודית נעזרת בחוברת של הרב ביסטריצקי ובכל שאלה הלכתית שמתעוררת, פונה יהודית לרב בלינוב, רב מרכז העיר בני ברק – עיר מגוריה.

    אולם, הייתה חסרה מישהי שתדבר בפתיח, תיתן הוראות הפעלה לקו ותשים קצת מוסיקה… בקו יש אפשרות למשוב. יום אחד השאירה, בחורה בשם מיתר ממעלות, בוגרת 'בית חנה' בירושלים הודעה נלהבת על–כך שהיא מאד נרגשת מהקו וברצונה לעזור וכיום, היא זו המדברת בפתיח. לאחרונה היא יזמה גם קו לבנות היסודי שנקרא: 'נסיכות'. הקו החל לפעול אחרי חנוכה ופעמיים בשבוע מועבר בו תוכן חדש, הבנות מגיבות ומשאירות משובים חמודים.

    גם בקבוצות

    בשלב די התחלתי הן נוכחו לראות שבציבור החב"די פחות נוהגים להתקשר… ולכן תכני הקו מועברים מהטלפון ל'וואצאפ'. כשרוחמה אמונה על–כך ומעבירה הלאה בקבוצות.

    בי' שבט דיברה יהודית בקו על מתנה לרבי. אחת הנשים החליטה שהיא שולחת את השיחות בתרגום לספרדית למכרותיה בארגנטינה, באותו ערב היא השתתפה בהתוועדות בעפולה וזכתה בכרטיס טיסה לרבי מה"מ!

    למחרת, מישהי ממגדל העמק זכתה אף היא בכרטיס טיסה לרבי לאחר שהחליטה לעשות קבוצה משלה בה היא מעבירה את הקלטות חיזוקי הצניעות הללו.

    יש למעלה משלושים(!) ברכות אלוקיות בכל התחומים להן  זוכה אישה שמתחזקת בצניעות, בעלה, ילדיה ונכדיה, כפי שמובן מדברי הרבי.

    ועכשיו, את!

    ארגון 'אפריון' מוכן לתת במתנה ספר 'הצנע לכת' ואת החוברת של הרב בלינוב לשלוח במייל למי שמקבלת על–עצמה להוסיף בשיעור קיים שהיא משתתפת או מוסרת, חמש דקות בנושא צניעות.

    אין לך יפה מן הצניעות! צניעות=קדושה וכשם שבקדושה יש דרגות זו למעלה מזו, כמו סולם כך כל אחת בשלב שלה ובייחודיות שלה משתפרת.

    כ–15 מצוות עשה ולא–תעשה דאורייתא מקיימת אישה ששומרת על צניעות. כגון: "ולפני עיוור לא תתן מכשול", "בחוקותיהם לא תלכו", "והתקדשתם", "ולא יראה בך ערוות דבר" ועוד.

    כולן חושבות שהן צנועות לעומת אילו שפחות מהן, ואלו שיותר – הן כנראה מחמירות מדי… הבעיה האמתית נעוצה בחוסר הידע. הרב ווינר נכנס לרבי לקבל ברכה על הספר 'כבודה בת מלך' הרבי ברך אותו והשתתף בהוצאת הספר וכשבא לצאת אמר לו הרבי על הוצאת הספר 'יפה שעה אחת קודם', לא חודש, לא שבוע. והבהיר שהוא מתכוון ל–60 דקות"…

    רוב הדברים קורים בגלל חוסר ידע בנושא. כך שכמו שבנושאי כשרות ושבת לא מסתפקים בידע הקיים, אלא, לומדים שוב ושוב, כך צריך להיות גם בנושא הצניעות.

    עכשיו, ברגעי הגלות האחרונים ה'לעומת–זה' זורק את התחמושת הכי כבידה שלו במטרה להפחית בקדושת המחנה וכמה שקשה, יש לנו את הכוחות לעמוד בזה ולנצח בקרב! ובמהרה נזכה ל"ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" בגאולה האמתית והשלימה.

    בזכותך ניגאל:0733834197

    נסיכות: 0733834644

    וואצאפ: 6761787 052

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.