• הוד שביסוד: ביטחון עצמי של ילדים • דבר המומחה

    הגדלה

    "חשוב שכאשר הילד מודה לנו, ניתן לו חיזוק חיובי ונגיב לדברים שיגיד באופן מחזק. אני באמת מעריכה את מה שעשית, אני יודעת שזה קשה לך, כל הכבוד..." • לקריאה

    בס"ד

    שירה פולון

    תקציר השיעור: ההורים הם היסודות עליהם נבנה הביטחון העצמי והחוסן הפנימי של הילדים. החסד הכי גדול זה לסייע לילדים שלנו. כלי של ד"ר נעמי אפל לחיזוק ערך עצמי וביטחון עצמי של ילדים. לחיזוק חיובי יש בשפעה דרמטית על הערך העצמי של האדם. נחזק את הילדים בעזרת כלי שנקרא "משחק כל הכבוד" והוא מתבסס על חיזוק חיובי בין ההורה והילד.

    אופן המשחק: ההורה יתחיל בשבח הילד על משהו שעשה באותו יום, ולאחר מכם גם ישבח את עצמו. למשל "כל הכבוד בן שסידרת את הצעצועים למקום". ו- "כל הכבוד לי שהכנתי לך את האוכל שאתה אוהב למרות שהיית עייפה". לאחר מכן, נבקש מהילד להגיד כל הכבוד להורה (הכרת הטוב), וכל הכבוד לעצמו. חשוב שכאשר הילד מודה לנו, ניתן לו חיזוק חיובי ונגיב לדברים שיגיד באופן מחזק. אני באמת מעריכה את מה שעשית, אני יודעת שזה קשה לך, כל הכבוד.

    משימה יומית: לתרגל את המשחק לפחות הערב עם הילדים לפני השינה/ במהלך ארוחת ערב. עדיף להתמיד במשחק ולקיים אותו כל ערב או לפחות מספר פעמים בשבוע. שתפו אותי איך היה.

    בברכה,

    שירה פולון |M.A. בייעוץ חינוכי

    מתמחה בטיפול CBT

    050-652-4599

    [email protected]

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.