• שיטת מאזן החיים • המומחה לעסקים

    3 | הצג גלריה

    "כאשר תפעלו על פי השלבים הללו, תרגישו את החיבור לעצמכם ולרצונותיכם. כך, חייכם תמיד יהיו על המסלול בחזרה לאיזון, גם כאשר יש הפרות, כיוון שאתם תהיו במקום מודע, שלם ובעל השפעה על עצמכם ועל העולם" • לקריאה

    השיטה שתסייע לכם לחיות את החיים האישיים, המשפחתיים והעסקיים שלכם באיזון.

    בשנת 2017, הייתי בנסיעת עבודה למיאמי אצל לקוח שלי, איתי. זה לקוח שעבדתי אתו כבר כמה שנים ויש שלו עסק טכנולוגי והיינו נפגשים בערבים, הולכים לחוף ואלו היו פגישות העבודה שלנו.

    בערב האחרון איתי שואל אותי: "תגיד, מה החלום שלך, מה הפרויקט שלך"?. "שמע, יש לי פרוייקטים אישיים שלי. אבל אין לי זמן בשבילם כרגע, אני עמוס בעבודה. אני עסוק בלעזור לאחרים עם העסקים שלהם."

    לא דיברנו על זה יותר. אבל כשחזרתי אחר כך לAirB&B שלי, גלגלתי את השיחה בראש, חשבתי על התשובה שלי והבנתי שזו לא צריכה להיות התשובה. זה נהדר שאני עוזר לאנשים אחרים להגשים את החלומות שלהם אבל מה עם החלומות שלי.

    באותו רגע עוד לא הבנתי שהתובנה הזו תשפיע לי על המשך החיים, איפה אני אשים את המיקוד שלי על הדברים וכל הפעולות שאעשה אח רכך.

    אני יודע שאני לא היחיד שמתנהל ככה. כמוני גם רבים מהחברים, משפחה והלקוחות שלי עוסקים בלעזור לאחרים. גם חברים שלי, בני משפחה וקולגות עסוקים כל הזמן בלתת לאחרים עצות, שיטות, להעניק להם את הזמן, האנרגיה והכסף.
    אבל כשזה מגיע לעצמם, למשפחה הקרובה שלהם ולחלומות שלהם, זה יחכה ל"יום אחד".

    זה שינה לי את כל החיים כי פתאום הבנתי שאני יכול לקחת את כל החלומות שלי פי אלף יותר ממה שעשיתי עד היום.

    זה שיש לי חלומות זה נהדר, זה מעולה. כולנו מבטיחים לעצמנו שהשנה נעשה משהו אחרת. אבל אף פעם לא לקחתי את החלומות האלו והכנסתי אותם בפועל ליום-יום, כדי שאגרום להם לקרות. וזאת הסיבה שאני כותב לכם היום.

    כדי להגשים את החלומות שלנו, מעבר לרק לספר עליהם, חשוב להגדיר אותם. יש כל מיני סוגים של חלומות, קטנים, גדולים בכל מיני תחומים. נבין מהם ומה הפעולות שאנחנו צריכים לעשות ביום יום כדי להגיע אליהם. זו המטרה אמיתית שלנו.

    בדרך כלל כשחושבים על חלום, אנשים ישר חושבים על דברים גדולים. אבל אני רוצה שנדבר גם על החלומות ה"קטנים": להיות יותר עם הילדים, ללמוד משהו חדש, למצוא זוגיות, להיות יותר בבית, לצאת לחופש, ועוד..

    זה הזמן לחשוב ולרשום לעצמך: מה החלום שלך?

    שיטת מאזן החיים

    למעשה, שיטת מאזן החיים, המורכבת משלושה בסיסים המהווים יחדיו את מערך החיים והנפש של כל אדם.

    אלו הבסיסים המרכיבים אותה:

    הבסיס הראשון – התפתחות אישית. במה תרצו להתקדם בחיים האישיים שלכם מבחינה רוחנית, בריאותית, השכלה, משפחה, חברות וכו’.

    הבסיס השני – טיפוח היחסים במשפחה. מה תרצו לשמר או לשפר בשנה הקרובה ביחסים שלכם עם המשפחה והחברים.

    הבסיס השלישי – שליחות החיים שלכם. איפה אתם רואים את עצמכם בעוד שנה בחיים המקצועיים שלכם, בפעילויות החברתיות ובהתנדבויות.

    התייחסות מלאה ומאוזנת, באופן מתמיד, לשלושת הבסיסים, תעזור לכם להגשים את מטרותיכם בכל תחומי החיים, לפתח מנהיגות אישית ועסקית ולחיות חיים רגועים ומאוזנים.

    במצב אידיאלי, לו היינו יכולים לחיות את חיינו ללא הפרות איזון, לו היינו יכולים לחלק את משאבינו שווה בשווה, ללא אילוצים חיצוניים, חלוקת המשאבים שלנו לשלושת הבסיסים הייתה נראית כך:



    עם זאת, במציאות חלוקת הזמן שלנו בין הבסיסים לרוב נראית כך:



    למה, בעצם, הרצוי כל כך רחוק מן המצוי? עם כל הרצון להנהיג, לרוב יש לנו אילוצים שמובילים אותנו, ובראשם האילוץ להרוויח כסף. מעבר לכך, כיום מרבית האנשים לא עובדים רק כדי להרוויח כסף, אלא לשם מימוש עצמי, שאין ממנו שובע. אנחנו לוקחים על עצמנו עוד משימה, עוד פרויקט, פועלים באפיקים רבים שיכולים אומנם לקדם אותנו במישור המקצועי ובשליחות החיים, אך כשאין איזון – זה תמיד יבוא על חשבון משהו. בדרך כלל זה יהיה על חשבוננו.

    אז לאן בעצם אנחנו חותרים?

    אין גרף מסוים לחתור אליו. זה קצת פרדוקסלי, למען האמת, אך כל העניין באיזון הוא לקחת חלק בתהליך מתמשך של הפרה ואיזון מחדש. כדי לעבור תהליך כזה בצורה מצמיחה, ישנם שלושה שלבים שחשוב לעבור – קיום נוכחות פעילה, אחריות והשפעה (על שלושת השלבים תוכלו לקרוא עוד בפוסט הבא על מאזן החיים).

    כאשר תפעלו על פי השלבים הללו, תרגישו את החיבור לעצמכם ולרצונותיכם. כך, חייכם תמיד יהיו על המסלול בחזרה לאיזון, גם כאשר יש הפרות, כיוון שאתם תהיו במקום מודע, שלם ובעל השפעה על עצמכם ועל העולם.

    מאחל לכם שתמיד תבחרו את הבחירות הנכונות עבורכם,

    שלכם,

    שמואל הראל

    עבודה מתוכננת מצליחה יותר – יעוץ. הגשמה. מנהיגות

    ליצירת קשר: 054-5864030 או 055-9676023 כתבו לנו: [email protected]

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.