• שלום על ישראל

    הגדלה

    מתי לאחרונה הבטת מלמעלה על מה שקורה? כמו בצפייה מהחלון בעת המראת המטוס. מאת: הני אלישביץ • לקריאה

    מבט־על הורי
    מכירים את הרגע בו גלגלי המטוס מתנתקים סוף סוף מהאדמה והוא מתחיל להמריא? מי שיושב ליד החלון באותם רגעים, צופה במחזה דבר מרתק – תוך דקות ספורות אפשר לראות ולהבין עד כמה הגשמיות היא "משחק בלגו". פתאום מקבלים מבט מקיף שאין לנו בשעה שאנחנו נמצאים למטה, וכבולים בדרך־כלל לרגע ולמיקום בו אנו שוהים. רק המבט הסוקר מלמעלה, נותן לנו פרופורציה.
    למה נזכרתי בזה כעת? (לא בגלל שטסתי לאחרונה לרבי. לצערי עדיין לא…)
    אולי בגלל המריבה שהייתי עדה לה לאחרונה. אחד הדברים שהורים הכי פחות מחבבים (בלשון המעטה) הוא מריבות בין הילדים. אמנם אין בית שאין בו אף פעם מריבות, אך לנו כהורים יש אפשרות לבחור איך להסתכל ולהגיב עליהם, האם במבט "מבפנים" או ב"מבט על".
    מבט־על נותן לנו את היכולת להבחין האם מדובר בטריגר קבוע שגורם את המריבות ואולי ניתן לנטרל אותו? (למשל רעב או עייפות, שטח מחיה מועדף על ילד, קושי מסוים ועוד) ואולי בעצם כל המריבה היא רק דרך למשוך תשומת לב? רק אחרי בידוד הגורמים, נוכל לבחור בדרך הנקודתית המתאימה לפתרון הבעיה.
    מבט־על גם מסייע לנו לנטרל את הרגשות הקשים שאולי עולים בנו וממילא גם מאפשר להגיב בצורה מושכלת ונכונה יותר, שתניב בעזרת־ה' תוצאות טובות יותר.

    מניע התהליכים ההיסטוריים
    מבט־על מעין זה ניתן לראות בשיחה של הרבי מה"מ לשבוע זה:
    הרבי מה"מ רואה את ההתרחשות בעולם תוך יכולת לראות את התהליכים הרוחניים המניעים את גלגלי ההיסטוריה, ומתוך כך להנחות אותנו מה הלקח הנכון שאמור להיות מופק מכך:
    "…החלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם… על דבר המעמד ומצב של 'וכתתו חרבותם לאיתים', היא, כתוצאה מהחלטת והכרזת 'מלכי רבנן' ש'הנה זה (מלך המשיח) בא', החל מהפסק דין של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו שמכבר נשלמו מעשינו ועבודתינו של משך זמן הגלות ומוכנים כבר לקבלת פני משיח צדקנו, וכן הפסק דין של הרבנים ומורי–הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, 'יעמוד מלך מבית דוד וכו' בחזקת שהוא משיח' ועד להמעמד ומצב ד'הרי זה משיח בודאי' – פסק דין 'מסיני', שנמשך וחדר גם בגדרי העולם…"
    מי שלא הבין מה הרבי מה"מ מצפה מאיתנו בפיסקה הזו (ובשיחה כולה) מוזמן להמריא קצת יותר גבוה, ולקבל מבט־על של עוד ועוד "דבר מלכות'ים", ובעיקר – לפעול ולקיים!

    טיפים לשלום
    אה, ויש בשיחה גם טיפים שבהחלט יכולים לעזור להורים המתוסכלים מהמריבות:
    הרבי מה"מ מבקש, בהקשר להבאת הגאולה ואחדות עם ישראל – לומר לפני התפילה "הריני מקבל עלי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך". בואו נרגיל את עצמנו והילדים לחשוב על המילים הללו, אולי אפילו מתוך "התחייבות" למספר מסוים של פעולות כאלו במהלך היום?
    כמו כן, את "ברכת כהנים" שבתפילה, אומר הרבי מה"מ – נקפיד לומר מתוך כוונה של אהבת ישראל, ושאיפה לרצות בטובת הזולת.
    ובכלל, מורה הרבי מה"מ – יש לחזק (בעצמנו ואצל הילדים) ענייני צדקה וגמילות חסדים. לעשות לה' מקדש בלב, בבית ובחדר על ידי תורה, תפילה וגמילות־חסדים, כך שהחדר יהיה באמת חדר "צבאות ה'", ראוי להיות חלק מבית המקדש מי"ד ממש!

     

    באדיבות מגזין עטרת חיה

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.