• נפלאות דרכי השם

    2 | הצג גלריה

    הסיפור שלפנינו סיפור  אמיתי. לפעמים המציאות עולה על כל דמיון. ולנו נותר  להתפעל מדרכי השם, המכוון והמנווט כל ברי'ה וברי'ה - היכן תמצא, ומה לאזנה ישמע. והבחירה בידה - להתאמץ ולפעול, כדי למלא את השליחות שאירע השם יתברך בידה - לעשות טובה ליהודי שממולה. לקריאה

    בביקור שיגרתי שערכתי במוסד לימודי* במרכז הארץ, חיכיתי בסבלנות לפקידה, שתתפנה משיחה עם מנהלת המוסד.

     

    מתוך נימוס, שמרתי על מרחק סביר מהן, מתוך תקוה שסוף סוף יגיע תורי. שלא ברצוני,  קלטו אזני את השיחה שהתנהלה ביניהן.

     

    בקול שקט וכאוב סיפרה המנהלת,  על קרובי משפחתה הנשואים מזה  כשש שנים, שלא זכו להביא ילדים לעולם עד עתה. ניתנת האמת להאמר. הרגשתי מאד לא נעים, בלשון המעטה,  לשמע השיחה העצובה  והאישית כל כך.   הרי בוודאי, שלא יועדה להישמע באוזני. והנה,  נפרדו הנשים זו מזו  והגיע תורי.

     

    הנושא של השגחה פרטית,  שהרבי כה החדיר בנו – מחלחלת בקירבנו. הרי לא "במקרה" שמעתי את הנאמר לעיל. המישפט המפורסם,  המופיע בספר "היום יום –  (ה אי'יר ).

    "רבינו הזקן קיבל מר' מרדכי הצדיק ששמע מהבעש"ט ;

    "נשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים – שמונים שנה, כדי לעשות  ליהודי טובה  בגשמיות ובפרט ברוחניות". הציף את מחשבותי.

     

    היות והפקידה ואני מכירות מזה שנים רבות.  וב"ה היא זכתה לראות את ברכות הרבי מתקיימות במשפחתה.  שיתפתי אותה בעובדה,  ששמעתי לצערי את השיחה הכאובה ביניהן. ואת המתבקש מבחינתי, להציע למנהלת  את עצות הרבי מליובאוויטש ולבקש את ברכתו הקדושה,  שיפקדו בזרעא חי' וקיימא.

     

    היה לי חשש פנימי חזק, שהמנהלת (שאינה נמנית על חברותי, ואיננה נמנית על חוגי החסידים),  תיפגע מההתערבות שלי בענייניה הפרטים. ומרצוני להציע לה לבקש את ברכת  הרבי.

     

    הפקידה עודדה אותי להעיז  ולדבר עמה בחדרה.  להפתעתי,  היא הקשיבה בנועם, והסכימה להכתיב  לי את שמות בני הזוג קרובי משפחתה . על מנת שאבקש עבורם את ברכתו הקדושה של הרבי ב"איגרות קודש".  היות ועצת הרבי היא לבדוק  תפילין ומזוזות במקרים כאלו- הסברתי את הנחיצות,  שיבדקו דווקא כעת. המלצתי על הלישכה המהודרת "לישכת משה",  בהשגחת הרב לנדא שליט"א בבני ברק.

     

    בערב יום הבהיר ח"י אלול, יום ההולדת של המאורות הגדולים. הבעל שם טוב והאדמו"ר הזקן,  כתבתי עבורם לרבי והכנסתי לכרך " איגרות קודש", לאחר ההכנות הרוחניות של לימוד החת"ת ונתינת צדקה. את תשובת הרבי צילמתי  והבאתי לה בביקורי הבא. ובנוסף,  הבאתי לה עבור הזוג,  בקבוקון של יין,  שהרבי בירך עליו להיפקד בזרעא חי' וקיימא.

     

    הזמן חלף. בכל החודשים שחלפו לא העזתי ל"נדנד" ולברר אם יש חדש…אך  בביקורי האחרון ,  הרגשתי רצון עז, להתעניין  אצל המנהלת …האם התחדשה  בשו"ט  אצל הזוג אודותיו כתבתי לרבי.

     

    היא ענתה לי, שמחכה במתח   רב כל יום…. ללידה !!! הפתעתי ושמחתי היו כה גדולים – שכמעט ולא האמנתי למשמע אוזני. נידרשו ממני  דקות ארוכות  להרגע, מההתרגשות העצומה שאחזה בי.

     

    הצעתי לה לכתוב את רשימת פרקי התהילים,  הנהוגים  על פי הרבי ה"צמח צדק".  עבור הבעל,  שאומר  אותם לזכות אשתו הנמצאת בחדר לידה. ( בעוד הוא מחכה מחוץ לחדר).  והפניתי אותה לרכוש את הסגולה למעוברת "שיר המעלות", שעליה דיבר הרבי; דורות של נשים  יהודיות הלכו ללדת עם סגולה זו.

     

    היא אף נענתה לבקשתי,  לשלם ארבעה שקלים עבור התינוק/ התינוקת. לצורך רכישת  אות בספר התורה של ילדי ישראל, ב"ה מיד לאחר הלידה.

     

     

    לפני מספר ימים התבשרתי בהתרגשות  ע"י הפקידה, שב"ה נולד תינוק בריא ושלם.  וב"ה  הברית לתינוק כבר היתה !

     

     

    את המשימה לברר עבורי,   את שם התינוק המלא ואת הכתובת מייל ודואר, הפקידה  מילאה ברצון. ואת המשימה,  לשלוח במייל  את הפרטים ל"וועד לספר התורה של ילדי ישראל"- זכיתי אני לקיים.  מתוך שמחה והתרגשות,  מודה אני להשם יתברך,  על הזכות העצומה,    שזיכה אותי בשליחות.

     

    * (פרטי המוסד שונו).

     

    בדידי הווה עובדא.

    טמה חורושוכין

     



    קישור לאתר אות בספר התורה לרכישת אותיות לילדים:

    http://www.kidstorah.org/

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.