• עוצמה בשידור חי: אלפי נשים הצדיעו לארגון 'עדי עד'

    הפקה: צבעים הפקות. צילום: חיים טויטו
    35 | הצג גלריה

    ערב הצדעה חובק עולם שנערך בסוף השבוע האחרון והועבר בשידור חי אל 70 מוקדים, היה ליריית הפתיחה של ימי השותפות השנתית בארגון 'עדי עד' • מגבלות ההתכנסות יצרו פתרון יצירתי • שידור האירוע המרכזי בכפר חב"ד אל 70 מוקדי התכנסות ותוכנית עשירה ומרגשת • הפקה: צבעים הפקות. צילום: חיים טויטו • סיכום וגלריית תמונות

    ערב הצדעה חובק עולם שנערך בסוף השבוע האחרון והועבר בשידור חי אל 70 מוקדים, היה ליריית הפתיחה של ימי השותפות השנתית בארגון 'עדי עד'.

    ארגון "עדי עד" הוקם בשנת ה'תשס"ח, ע"ש הרה"ח הר' ישראל צבי הלוי הבר ע"ה וחרת על דגלו את מצוות 'הכנסת כלה'. הארגון מקיים פעילות נרחבת והיקפית כדי להושיט יד, לקדם ולסייע לחתונות בקהילת חב"ד.

    הארגון מעניק סבסוד משמעותי על חבילת נדוניה עשירה גדולה, הכוללת מכשירי חשמל, מצעים ופריטי יסוד מגוונים לבית. ארגון הבת "לחיים ולברכה" מעניק מעטפת תומכת לקידום שידוכים בקהילה, דרך מגוון יוזמות ייחודיות, הן בקרב המשודכים לעתיד, בני ובנות אנ"ש, בדגש על המתבגרים, והן בקרב שדכניות חב"ד שביוזמת הארגון הפכו לקהילה מקצועית מגובשת.

    מגבלות ההתכנסות הנוקשות והנחיות משרד הבריאות הציבו אתגר בפני מארגני הדינר השנתי לארגון. הרצון לשתף את קהל הנשים בפעילות ולספר על העשיה פגש באיסורי משרד הבריאות על כינוס רב משתתפים ואילץ לחשוב יצירתית על אופן קיום וארגון הערב. עלה רעיון לערוך מוקדי התכנסות קטנים בעשרות מוקדים בארץ ובעולם ולפנות לנשים בבקשה לארח את הערב בביתן. ההיענות הרחבה הפתיעה וריגשה, עשרות נשים פנו אל משרדי ארגון 'עדי עד' בהצעה לארח את הערב בביתן ולהזמין את מעגל חברותיהן לקחת חלק בערב ההצדעה המיוחד. צוות ההפקה דאג לשנע ערכות של שי מרהיב לכל מארחת ושי לכל אורחת בנוסף למנות אוכל עשירות. כמו כן חומרי מידע על פעילות הארגון וכלים שיעזרו בגיוס היעדים האישיים שילקחו לקראת ימי השותפות שיחולו בתחילת חודש אלול הבעל"ט.

    אור לט"ו באב ב20:00 באב כולן התייצבו בבתי המארחות.

    שולחן מהודר קיבל את פני הנשים ומסך שידר את הבמה המפוארת שבאוהל האירועים אל הסלון המרווח. הקבוצה הקטנה של הנשים שהתיישבה סביב לשולחן הרגישה מהר מאוד חלק מהאירוע העוצמתי שהוקרן על גבי המסך. השידור נפתח ב'מראות קודש' וידאו של הרבי על קשר הנישואין וקדושתו. בסיומו פתחה מנחת הערב הגב' נעמה טוכפלד במילות ברכה למארחות והמשתתפות וציינה את התרגשותה להנחות את הערב שקיומו גבר על כל ההגבלות המאתגרות. היא הזמינה את גב' יפוש ברכהן למופע שירה בליווי האחיות כליפא שי'. הפתיחה המוזיקלית סחפה את עשרות קבוצות המשתתפות ורוממה את הרוח. מיד בסיום קבלה את המיקרופון הגב' שרהל'ה סנדורי שיתפה בתובנות אישיות על חתונתה שנערכה במתכונת מצומצמת ועל האתגרים שנלוו לכך. מיד אחריה דיברה חווה מיפעי וסיפרה את סיפורה האישי על הצעות השידוך שבוששו מלהגיע, עד ההחלטה הטובה לעזור לארגון שהניעה את שערי השמים והביאה ישועה.

    עם סיום מחיאות הכפיים חושך השתלט על הבמה וזרקור האיר דמות של פעילת האירגון עונה לטלפונים. הדמות הוצגה בחן רב על ידי תיאטרון שחרית שביים סיפור אמיתי שאירע במשרדי הארגון בשנה החולפת.

    על הקו הייתה אישה מבוגרת שביררה כיצד ניתן לעזור או להתנדב בארגון. הפעילה המופתעת ביררה במשרדים כיצד אפשר להיעזר בשירותי המתקשרת שהתעקשה להתנדב ולעזור בכל דבר שנדרש בשל השמועה ששמעה על סגולותיה של מצוות 'הכנסת כלה' והישועות שנלוות לתומכים בארגון. הפעילה העבירה לה רשימת תורמים שהחסירו פרטים באמצעי התשלום בדינר האחרון וביקשה ממנה להשלים את פרטיהם. אחרי כמה חודשים צילצלה הגברת שנית וסיפרה על הישועה המפתיעה שאירעה לה. ""זו אני שצילצתי אליכם לפני כמה חודשים," פתחה ברגש, "יש לי בן שהגיע לפרקו ולא מצא את זיווגו, אחרי תקוה ארוכה ומאתגרת שמעתי על הסגולה שבעזרה לארגון שלכם ואחרי שנתת לי את רשימת התורמים להשלמת הפרטים חייגתי, ובשיחה הראשונה ענתה אישה ממש נחמדה שפתחה איתי בשיחה. כך התגלגלה השיחה והתברר שיש לאותה גברת קרובת משפחה בגילו שגם מחפשת שידוך. היא פירטה כמה היא בחורה טובה ומוכשרת ואיך זה שהיא מתעכבת כי היא ממש מציאה. אני התעניינתי וקבענו פגישה בין קרובת משפחתה ובני וברוך ה' סגרנו שידוך והם מתחתנים בחודש הקרוב!"
    הסיפור הוצג בהומור וברגש רב ובסיום ההצגה לא הותיר עין יבשה.

    מנהלת הקרן הגב' ברכה שתחי' טברדוביץ הוצגה על המסך לאחר סיום ההצגה. היא סיפרה על ימי ההקמה של 'עדי עד' ו'לחיים ולברכה' ושיתפה בהתמודדות של הקרן מול האתגרים הפיננסים שהגיעו בעקבות משבר הקורונה. "שמעתי על קרנות וגמ"ח שנסגרו מקשיי התקציב של המשבר, אבל לא אנחנו. למרות הפניות הרבות לעזרה וגידול במספר הזכאים למסלול הנדוניה המשודרג כולם נענו בשמחה. בימים האלו אנו מתכוננים לימי השותפות השנתית ואני קוראת לכל אחת מהמשתתפות להיות לשגריריה ולקחת על עצמה יעד תמיכה במספר כלות שתגייס ממעגליה הקרובים"

    בסיום דבריה של מנהלת הקרן שיצאו מן הלב ונכנסו ללבבות נפנתה הבמה למשא המרכזי. "אני נרגשת להזמין היישר מיבשת אמריקה הרחוקה את הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון" הזמינה המנחה. הרב ג'ייקובסון ציין כי השידור מתבצע בזמן שסופה טרופית מתחוללת בחוף המזרחי של ארצות הברית ומאתגרת את קיום השידור, אבל הוא סמוך ובטוח שאת החיבור בין כל המוקדים לא ניתן יהיה לקטוע. אחר כך פרש את משנתו על הקשר הזוגי בין איש לאישה ושריית השכינה בקשר נישואין שמושתת על כבוד והערכה הדדית.

    בסיום המשא שהתקיים לרווחת ההפקה ללא הפרעה, צעדה לקדמת הבמה הגב' יפוש ברכהן עם שיר מיוחד שחובר לערב ההצדעה. השיר מגולל את סיפור ישועתה הפרטית של בחורה שתרמה לארגון ומילותיו הקצביות הרטיטו את כל השומעים.

    לחתימת הערב עלה הרב אליאב אביטבול שי' מנציגי חברת צ'ארידי והציג את שיטת ההתרמה המבוססת על שגרירים וגילה שיטות מוכחות לגיוס משאבים מוצלח.

    אחר כך החלו להתעדכן על גבי המסכים שמות השגרירות ויעדיהן האישיים לתרועת הקהל, המספרים של אימוץ הכלות שטיפסו כלפי מעלה המחישו את עוצמת החיבור של המשתתפות שתרגמו למעשה בפועל את הרגש ללקיחת יעדים אישיים לקראת ימי השותפות.

    יעד מרשים של מאות כלות שאומצו הופיע בצג המסך ומיד הוקרן שידור מבית הרבנית הנדל שתחי' שערכה הפרשת חלה והעתירה על כל התורמות. הרב שמואל הלוי הבר שליט"א ערך סיום על מסכת תענית כהוראת הרבי ופתח במילות התלמוד "לא היו ימים טובים מישראל" שהתחברו לזמן המסוגל של ט"ו באב.

    ימי השותפות של ארגון עדי עד ייערכו בימים ג' ד' ה' אלול הבעל"ט ובהם יגוייסו כלל המשאבים הנדרשים לקיום מערך החסד, בו נתמכים בנות בוגרות בדרך למציאת זיווגן ומסובסדים נדוניות מלאות במוצרים ובפרטי יסוד לזוגות המאושרים.

    זוהי זכות עצומה וסגולה בדוקה לעזור בעשיה הברוכה של מצוות 'הכנסת כלה' וניתן ליצור קשר עם פעילות ארגון 'עדי עד' במטרה לקחת חלק ויעד אישי.

    קריאייטיב ומיתוג: קראייטיב מיזם.

    הפקה: חברת צבעים הפקות.

    צילום: חיים טויטו.





































































    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.