• ביקור חריג: שגרירת ארה"ב בבית חב"ד קייב

    2 | הצג גלריה

    שגרירת ארצות הברית באוקראינה, ברידג'ט ברינק, הגיעה לביקור חריג בבית חב"ד בקייב. השגרירה ביקרה במפעלים השונים של בית חב"ד וערכה מפגש עם הרב הראשי לקייב, שליח הרבי מלך המשיח הרב יונתן מרקוביץ ורעייתו אינה • לכתבה המלאה

    שגרירת ארצות הברית באוקראינה, ברידג'ט ברינק, הגיעה לביקור חריג בבית חב"ד בקייב.

    השגרירה ביקרה במפעלים השונים של בית חב"ד וערכה מפגש עם הרב הראשי לקייב, שליח הרבי מלך המשיח הרב יונתן מרקוביץ ורעייתו אינה.

    את הביקור יזמו בית חב"ד שביקשו מהשגרירה להגיע ולעמוד מקרוב על ההתמודדות של יהודי קייב בזמן המלחמה. במהלך הביקור הגיע השגרירה לבית התמחוי שמופעל על ידי חב"ד ופגשה במקום מאות סועדים, תושבי העיר.

    הרב מרקוביץ סיפר לשגרירה על הנעשה בתוך בית חב"ד וכן על השליחות והמבצעים השונים שמבצעים הצוותים של חב"ד. לאחר הביקור צייצה השגרירה בחשבון הטוויטר שלה דברי ברכה והביעה התרגשות מהעשייה ומהדאגה של הרב מרקוביץ ובית חב"ד קייב לשכניהם בעיר.

    הביקור בזמן מלחמה נחשב חריג מאד וככל הידוע, במהלך המלחמה קיימה השגרירה ביקור רשמי רק אצל נשיא אוקראינה. בבית חב"ד מסכמים בהתרגשות את הביקור הייחודי ומודים לשגרירה על ההכרה בעשיה הרבה.

    "בזמן מלחמה, כשכל הרשויות מכוונות את העשיה לניצחון, אנחנו נשארים כאן לדאוג לאזרחים למוצרי צריכה בסיסיים", אומר הרב מרקוביץ. "העשיה שלנו, תחת אזעקות וטילים ותחת משטר חירום, מאתגרת ודורשת מאיתנו פתרונות יצירתיים כדי להגיע לכל יהודי. אנחנו מברכים את גברת ברינק, שגרירת ארה"ב ומודים לה שמצאה לנכון להקדיש את הזמן לסוגיות האזרחיות איתם אנחנו ומתמודדים ומקווים שהיא תעביר הלאה לעולם את הקשיים בתקווה שיוגש סיוע ותמיכה".

    חב"ד קייב פועל כבר 22 שנים בעיר הבירה של אוקראינה ונותן מענה לאלפי יהודים במוסדות חינוך, בדאגה לפרט והפצת יהדות. מאז המלחמה, התאים צוות בית חב"ד את הפעילות למצב מלחמה ולצד מבצעי תפילין ומזוזה, עוסקים בבית חב"ד בדאגה לרווחת הפרט ובהשגת מוצרי צריכה בסיסיים דוגמת מזון ותרופות לתושבי העיר.

    בתום הביקור השאירה השגרירה מכתב מרגש ובו תיארה את התפעלותה מהעשייה של חב"ד והדאגה לקהילה היהודית וכן, הביעה תקווה שתגמר המלחמה בקרוב ואזרחי אוקראינה יוכלו להיות חופשיים.



    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.