• תלמידות 'הליכות' קיבלו תעודת סיום קורס

    6 | הצג גלריה

    בשערי האולם הערוך בטוב טעם, באו ונכנסו בזו אחר זו נציגות מכל רחבי הארץ, למעמד מרטיט לב ומשמח: מעמד חלוקת תעודות למסיימות קורס הדרכת כלות ונישואין במכללת "הליכות" מבית 'למען ילמדו'. מעמד שכולו הוקרה, מעמד שכולו חיזוק, מעמד שכולו תנופה לקראת ההמשך וההוספה בלימוד התורה • צילום: מענדי קורנט • לדיווח המלא ולתמונות

    לכתחילה, היה האירוע מיועד למאות משתתפות, אך עקב המצב שקלו ב'למען ילמדו' לדחות לזמן טוב יותר. אולם, מענה מפורש מהרבי לערוך את המעמד בזמן הביא לקיום המעמד בי"א חשוון, ולמרות המצב הגיעו עשרות משתתפות נרגשות.

    חצי שנה הן התמסרו. אמהות, מחנכות, שלוחות, מנהלות ועוסקות בצרכי ציבור באמונה. השתתפו בשיעורים עם מיטב המומחים, העמיקו בחומרים ההלכתיים המרתקים, שיננו מתוך החוברות והמצגות של מכללת 'למען ילמדו', ועמדו בכור המבחן בהצלחה רבה, למרות וביחד עם כל עיסוקיהן.

    המעמד החגיגי התקיים לצד שולחנות ערוכים בארוחת ערב עשירה, לזכותם של חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, ולרפואת הפצועים ובתוכם שליח הרבי לעיר שדרות הרב משה זאב בן חנה פיזם.

    המנחה, גברת רבקי דוד, הנחתה בחן ובכישרון רב את האירוע, והרחיבה אודות התאריך המיוחד בו הוא מתקיים – י"א חשון, יום השנה של רחל אימנו, שמשמשת דמות של השראה והתנהגות לנשי ובנות ישראל, הלכה למעשה בחיי היום יום.

    ראשון הדוברים הוא רב העיר בני ברק, הרב יצחק אייזיק לנדא, שבירך את הלומדות המסיימות והעוסקות במלאכת הקודש, חיזק ועורר בדברי אמונה וביטחון, וביאר ברהיטות את תפקידן של הנשים בתקופה הנוכחית.

    אחריו דיבר בבהירות מיוחדת הרב יואל בייטש, שליח בראשון לציון ומרצה ידוע. הוא הרחיב בדבריו בפני נבחרת הלומדות ומנחילות הלכות הבית היהודי, על חשיבות החינוך של הדור הצעיר להלכה ומהות קיומה. הרב בייטש חידד כי דווקא ההקפדה על הדברים ה'קטנים' מתוך הבנה שזהו רצון השם – זה הוא הדבר הנעלה ביותר, ויביא לא רק דור ירא שמיים, אלא גם דור בריא בנפשו.

    המחנכת והמשפיעה הרבנית יפה קדוש סקרה את האתגרים במערכת הזוגית בצל המלחמה, והצרכים המשתנים של בני הזוג, מתוך הניסיון הרב שרכשה במהלך השנים בהדרכה והשפעה. המשתתפות האזינו בקשב רב להרצאה האקטואלית, ורכשו כלים להתמודדות המעשית בחיי היום יום.

    גולת הכותרת המרגשת של הערב היתה חלוקת התעודות לארבעים התלמידות מכל רחבי הארץ, שסיימו את קורס הדרכת כלות ונישואין ב"הליכות". הבשורה המשמחת הנוספת היתה שלצד קבלת התעודות הנוכחית, התלמידות ממשיכות לחלקו השני של הקורס, חלק מעשי לא פחות – לימוד הלכות שבת וכשרות לבית היהודי במכללת 'הליכות' מבית 'למען ילמדו'.

    צילום: מענדי קורנט











    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.