• אלמנות מהמלחמה השתתפו בנופש מושקע של כולל חב"ד

    28 | הצג גלריה

    בעיצומם של ימי החנוכה, השתתפו מאות יתומים ואלמנות מכל רחבי הארץ בימי נופש ייעודיים של 'כולל חב"ד' - לאנ"ש ולציבור הכללי • המשתתפים נהנו, לאורך ימי הנופש, משרשרת חוויות שמחות ומעצימות, עם מיטב האומנים • הנופש המושקע כלל ארוחות מלאות, הדלקות חנוכה מידי ערב, טיולים חווייתיים ותוכניות הווי לילדים ובני הנוער היתומים • לסיפור המלא

    למעלה מארבע מאות יתומים, לצד מאות אלמנות, נהנו בנופש חנוכה מושקע וייעודי – הן לציבור אנ"ש והן לציבור הכללי. מכל רחבי הארץ, השתתפו בנופש חנוכה המסורתי של 'כולל חב"ד'.

    ימי הנופש, לכל ציבור בנפרד, כאמור, נמשכו כשלושה ימים ובמהלכו נערכו שרשרת חוויות שמחות ומעצימות, עם מיטב האמנים, שהאירו ושימחו את המשתתפים. המשתתפים בנופש לציבור הכללי במלון 'רמדה' בירושלים, נהנו מטרמפולינות, סדנאות מתוקות, מופע קסם, תיאטרונים, ביקור במוזיאון.

    בין המשתתפות בימי הנופש לציבור הכללי, היו גם אלמנות טריות ל"ע מהמלחמה האחרונה.

    הנופש השנתי – שהוקדש לזכרם של מלאכי החסד ו'אביהם של היתומים' הרב עמרם בלוי ע"ה והרב יצחק מרטון ע"ה – היה השנה חשוב ונחוץ יותר מכל שנה אחרת, לאור מצב המלחמה והמתח הגדול. הנופש המושקע כלל ארוחות מלאות, הדלקות חנוכה מידי ערב, טיולים חווייתיים ותוכניות הווי לילדים ובני הנוער היתומים. עבור אותם משפחות, האלמנות והיתומים, לא מדובר בנופש, אלא בצורך חיוני, לו מחכים מידי שנה.

    "העובדה שיש לנו את האפשרות לפגוש נשים במצב דומה, נותנת לנו את האפשרות להתעודד יחד, לקבל ולהעניק האחת לשנייה", סיפרה אחת האלמנות, "גם הילדים שלנו, היתומים, נהנים לשחק ולשוחח בפתיחות עם חברים במצב זהה, בלי להרגיש במחסור כלשהו".

    הצוות המסור של 'חסד מנחם מענדל', זרוע הפעילות הייעודית של ה'כולל' עם משפחות האלמנות והיתומים, הופקד על ההפקה והארגון המוקפד. הנופש הוא נדבך אחד מתוך שרשרת פעילות של 'חסד מנחם מענדל' לרווחתם של האלמנות והיתומים במעגל השנה, הכוללת בר ובת מצווה ליתומים וליתומות, ליווי ותמיכה, דירבון בלימודים, ועוד. כלל המשפחות המשתתפות בימי הגיבוש קשורות לפעילות זו בכל ימות בשנה.

    לא בכדי נבחרו ימי החנוכה לנופש המיוחד. "דווקא בחגים, תחושת האובדן והשכול צפה ועולה כל פעם מחדש", אמרו מנהלי ה'כולל' הרב שלום דוכמן והרב מענדי בלוי, "הנופש הזה – שיותר נכון להגדירו כצורך חיוני-נפשי ראשון במעלה – נועד להקל על אותם משפחות, לסייע במצוקה הנפשית, ולהשכיח מהם, ולו לזמן מה, את הכאב שלא מרפה. חנוכה הוא זמן של אור ושמחה, ולראות את המשפחות הנפלאות הללו, שעברו כל כך הרבה, נרגעות, שמחות משגרת החיים, ומתחברות עם אלו שחוו מצבים דומים".

    מאחורי כל פעילות וחוויה בנופש האיכותי – באדיבות משפחת פינגר ובסיוע 'קרן מרומים' – הושקעה מחשבה רבה, בכדי למקסם את שמחתם של המשתתפים. היו הרבה רגעים של שמחה, דמעות, התרגשות עוצמה ובעיקר הרפייה חיונית משגרת החיים המאתגרת.

    הנופש המושקע נחתם בטיול מהנה של כלל היתומים והאלמנות בפארק הענק מג'יק קאס.

    ימי הנופש למשפחות חב"ד

    במקביל לנופש לאלמנות ויתומים מהציבור החרדי והכללי, נערך נופש נפרד לאלמנות ויתומים ממשפחות חב"דיות במלון 'חפץ חיים', ובאדיבות קרן 'אי"ש ישראל' – הפועלת לעילוי נשמת הרה"ג הרב אברהם-יצחק שלוסברג ע"ה.

    צוות חסד מנחם מענדל הכין לכל משפחה ערכה מפנקת עבור החדרים. את הנופש ליוו קבוצת מדריכים ומדריכות מסורים, מטובי התמימים ובנות חב"ד; שהופקדה בידיהם תכנית פרטנית עם ציוד והסברה לכל שעת-פעילות (תוכנית שהוכנה בעמל רב במיוחד), ועוד צוות מדריכים מקרב התמימים המבוגרים יותר ממשפחות חסד מנחם מענדל, והכל בהפרדה מלאה, על טהרת הקודש.

    קצרה היריעה מלפרט את ההשקעה האדירה, לאורך כל שעות יום הגיבוש. כך, למשל, התקיימה מסיבת חנוכה מושקעת, התקיימה במתכונת כנס "פרסומי ניסא" וראלי צבאות השם.

    לתמימים נערכה התוועדות מרוממת ומיוחדת עם הרב גכטמן, משלוחי הרבי לגדרה.

    את השבת ליווה המרצה החסידי ושליח הרבי, הרב יואב אקריש. הרב אקריש שיתף את המשתתפים בסיפורים עוצמתיים ומאירים.

    המשתתפים נפרדו בידיעה ש"חסידים אינם נפרדים" – והקשר רק העמיק וממשיך מעתה אל פעילות מעמיקה בלימודים ותמיכה רגשית וחינוכית לכל הילדים והמשפחות.























































    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.