• לעילא ולעילא: האירוע שיצר מהפכים בנפש

    19 | הצג גלריה

    בשבוע שעבר ערך צוות סמינר "בנות ליובאוויטש" בבית שמש את המופע השנתי המרגש, בערב ששילב יום פתוח ובעיקר - פתח את הלבבות. מאות תלמידות כיתות י"ב מתיכונים חב"דיים בכל רחבי הארץ זרמו אל אולם האודיטוריום בירושלים, בו נפתח בפניהן צוהר לחממה החסידית הייחודית • לכתבה המלאה ותיעוד

    בשבוע שעבר ערך צוות סמינר "בנות ליובאוויטש" בבית שמש את המופע השנתי המרגש, בערב ששילב יום פתוח ובעיקר – פתח את הלבבות. מאות תלמידות כיתות י"ב מתיכונים חב"דיים בכל רחבי הארץ זרמו אל אולם האודיטוריום בירושלים, בו נפתח בפניהן צוהר לחממה החסידית הייחודית.

    העולם המקצועי – מכירות מקרוב

    בחלקו הראשון של האירוע נערך "יריד המגמות" הייחודי, שאפשר למתעניינות ללמוד על המסלולים האקדמיים. בשונה מה"ימים הפתוחים" המוכרים בעולם המכללות, כאן לא פגשו הבנות אנשי שיווק וקידום אלא את הלומדות בעצמן! את הדוכנים איישו תלמידות המגמות, ששיתפו את המבקרות בחוויותיהן האישיות וסיפרו להן מכלי ראשון על המאפיינים הייחודיים לכל מסלול. "כאן יכולתי לשאול כל שאלה שעלתה בדעתי – על הלימודים, על האתגרים והיתרונות במקצועות השונים – ולקבל תשובה אמיתית!" סיפרה אחת המשתתפות. כל מבקרת ביריד קיבלה גם שי אישי מעוצב וחוברת מידע עשירה ומקיפה.

    בהמשך הערב, במליאה המרכזית דיבר בפני המשתתפות ד"ר אביחי קלרמן – רקטור מכללת הרצוג האחראית על הלימודים האקדמיים בסמינר. ד"ר קלרמן הרחיב על המערך המקצועי והתמקד בהתאמות ובהקפדה היתרה שמקדישה המכללה בכדי ליצור אווירה ראויה לבת החסידית: תכני הלימוד, התאמת המרצות וההנחיה הקפדנית שניתנת לכל אחת מהן, הכיתות הייעודיות לבנות הסמינר ואפילו האפשרויות לנוחות התלמידות שנישאו ב"ה.

    הרוח החסידית – לב העניין!

    בתום היריד התכנסו המשתתפות באולם המרכזי לחלקו השני של האירוע: כנס והתוועדות חסידית. מנהלת הסמינר הגב' מושקא לרנר פתחה ב"דבר מלכות" ושיתפה את הבנות בתשובה הראשונה שהתקבלה מכ"ק אד"ש מה"מ לקראת פתיחת הסמינר. "הוראת הרבי שהמוסד יהיה באופן של 'ופרצת ימה וקדמה' וכ'נחלה ללא מצרים' היא תפיסת העולם שלנו יום יום".

    "כך זכינו שכבר בשנתו השנייה צמח הסמינר במאות אחוזים והתפתח גם בכמות וגם באיכות" סיימה הגב' לרנר, כשהיא מודה מקרב לב להנהלה הגשמית של הסמינר.

    לאחר קריאת פרק התהילים של הרבי נערכה התוועדות חסידית על הבמה, בהשתתפות הרב ישראל נחמן לרנר – ראש ישי"ג תות"ל בית שמש והרב משה לידר – ראש ישי"ק תות"ל בית שמש.

    ההתוועדות היוותה הזדמנות לחוות באופן אישי את "הלב של הסמינר" – האווירה החסידית שעוטפת את התלמידות מסביב לשעון. הדברים המרגשים נכנסו אל הלב ויחד עם ה"לחיים" הפכו לצידה אמיתית לדרך עבור כל תלמידה לעתיד השואפת להגיע רחוק.

    לעילא ולעילא

    בבחינת "ילכו מחיל אל חיל", נקודת השיא הגיעה בחלקו האחרון של הערב, כאשר על הבמה ביצעו תלמידות הסמינר את המופע המרכזי. המופע היה חדור כולו בתוכן חסידי והביצוע המדויק סחף וריגש את הצופות. "יכולתי להרגיש את זה באוויר ממש! הן הצליחו להעביר גם בלי מילים את המסר החשוב ש'אין דבר העומד בפני הרצון', וכאשר הולכים אחרי הרבי מלך המשיח עד הסוף זוכים להגיע ל'נחלה ללא מיצרים'" שיתפו הבנות את הצוות בסוף הערב. והוסיפו ש"אין ספק שהרוח של הסמינר משדרת עוצמה חסידית, ואוויר של גאולה".

    האירוע כולו יצר הדים עצומים, ולאורך כל הימים האחרונים מגיעים אל משרדי הסמינר עוד ועוד פניות מבוגרות תיכון שהיו בערב ואפילו ממספר אימהות שהשתתפו. כולן מספרות על שינוי תפיסה אמיתי בזכות החיבור העמוק – הן לתלמידות ולצוות, הן לרוח החסידית ולמקצועיות הרבה וכמובן להשקעה בכל פרט עד לקטן ביותר.





































    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.