• "וַיַּהֲפֹךְ ה' אֱלֹקֶיךָ לְּךָ…"

    הגדלה

    מרתק! האירועים האקטואליים בראי הגאולה >> לחיות עם הזמן. רחל שאבי, עטרת חיה. לקריאה  

    קומי צאי (ודווקא) מתוך ההפכה

    בלעם היה מכונת רעל. המילה "אנטישמי" קטנה עליו. הייתה שם שנאה טהורה, חפה מכל סיבה הגיונית, נטולת גבולות, והחשוב מכול – מתודלקת בהרבה, הרבה מאוד כסף.

    כוחה של החיה הרביעית, מלכות רומא, בפיה, פה רברבן. היום קוראים לזה תעמולה שקרית או הסתה.

    בפעולה מתוכננת היטב רוכשת מכונת השמד הקטארית־איראנית וגורסת את האוניברסיטאות המובילות בעולם. משחדת את האליטה האקדמית־מערבית ומניעה אותה לשכתב את ההיסטוריה. הכסף משמן את המערכת, ושטיפת מוח בין־לאומית (שהיא גם מקור הפרוגרס, אלא מה) מתפשטת כאש בשדה קוצים.

    מלוא ביתו כסף וזהב, יש לו כסף כמו זבל  

    מי אתה, בלק מלך מואב? צאצא ישיר של גילוי עריות בין לוט לבתו הבכירה. פליטה סדומית חצופה עם כאפייה שמכריזה את קלונה בהפגנת מו־אב. מאז סדום, אין לה בושה. לא ביישנים, לא רחמנים, לא גומלי חסדים. להפך.

    אומה אכזרית נטולת יחסי אנוש. כמו בסדום מכורתם, אין שם לא לחם ולא מים לעוברי אורח. מושג הצדקה אינו קיים. להפך. תולים אנשים על מנופים ועמודי חשמל. יורים בהמונים.

    משם קוראים לבלעם לבוא מהר, לקלל (לחסל) את הרחמנים, הביישנים, גומלי החסדים – הנאשמים בג'נוסייד. אין שם מוסר אמיתי. ובטח שלא צדק.

    והבשורה הטובה היא – שיש אלוקים.

    יששש! אלוקים

    התורה היא נצחית, כך שמה שקרה אז קורה ויקרה גם עכשיו, שהרי כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלה בשבילכם, וכבר אמרתי לכם שהגיע זמן גאולתכם.

    אז מה קרה שם?

    אתהפכא. לא רק שינוי לטובה או שיפור, אלא היפוך גמור, ובאופן מדויק מאוד:

    החושך מתהפך לאור, המר הופך למתוק.

    ואיך קורה כזה דבר, אחרי השקעה של מיליארדים ו"הצלחות" כאלה?

    פשוט מאוד, השם מתערב ב"סכסוך".

    "וְלֹא אָבָה ה' אֱלֹקֶיךָ לִשְׁמֹעַ אֶל בִּלְעָם וַיַּהֲפֹךְ ה' אֱלֹקֶיךָ לְּךָ אֶת הַקְּלָלָה לִבְרָכָה", ולמה? "כִּי אֲהֵבְךָ ה' אֱלֹקֶיךָ".

    וגם על אהבה לא שואלים שאלות.

     הירידה המקדימה

    אבל הרבי מה"מ כדרכו אינו מסתפק בגאולות חלקיות. ודווקא משום שככה זה, שרצונו יתברך הוא בברכה, ועוד כזאת, מדוע קדמה לה בכלל (אפילו רק כוונה של) קללה?!

    כאשר תכלית התענית בי"ז בתמוז וכיוצא־בזה היא שיהפכו לימים טובים, לששון ולשמחה, מדוע קדמו להם ימים של אבל וצער, ובעבור מה קדם המאסר הנורא ופקוח־נפש עד ש"הוכרחתי לצאת אל עיר מקלטי" לגאולתו הניסית של הרבי בתמוז?

    כן ידוע. חטא עץ־הדעת וסעודתו של אותו רשע ומצעדי גאווה – הכול נכון. אבל עוד יותר נכון ש"עלילה נתלה בו". ריבונו של עולם, תפרת לנו תיק. מעולם לא קרה שום דבר בלעדיך. ואנחנו גם יודעים שהחטאים נבראו בעבור התשובה, ולא, לא להפך. אז מה העניין?

    אז מה קורה עם טראמפ?

    ירידה צורך עלייה. כמו עם הסקייטבורד. הם קופצים אל המורד התלול רק כדי לתפוס "שוונג" שיניף אותם למעלה והחוצה מכוח המשיכה. וכמה שיותר עמוק – יותר תאוצה ויותר גבוה ויותר אליפות! זה ברור. אבל די.

    חז"ל אומרים על אחשוורוש "מלך חכם היה". אותם חז"ל אומרים גם "מלך טיפש היה". אז מה?

    "מלך הפכפך היה".

    רגע אחד מרדכי השר המוצלח מציל המלך – על הסוס, ובמשנהו, המן (וואנס: "רק מדינה טיפשה לא תילחם כאשר יורים עליה!" טראמפ: "למה להפיל בניין בדאחיה רק משום שאיש חיזבאללה נכנס אליו?!"). רגע אחד "אחות לנו בבית המלך" – צמים איתה שלושה ימים, אל דאגה אסתר כבר תסדר לנו הכול. ובמשנהו – הגברת החליפה צד! עלינו מרחפת ה–גזרה, והיא מבלה בנעימים במשתה־המלך בצוותא חדא עם… המן! ולא משתה אחד, שניים!!!

    המן חוזר הביתה ממשתה המלך נפוח כמו טווס, ולמחרת כבר תלוי על העץ. איזה עץ? אתהפכא בתוך אתהפכא – זה שהכין למרדכי.

    וכל זה, בסוד מה שנאמר על אויבינו כולם, ובני אדום הוא עשיו סבא של עמלק והמגלומאנים שבהם במיוחד,

    "אִם תַּגְבִּיהַּ כַּנֶּשֶׁר (אמריקן איגל) וְאִם בֵּין כּוֹכָבִים (ופסים) שִׂים קִנֶּךָ – מִשָּׁם אוֹרִידְךָ, נְאֻם ה'".

    אותו פרינציפ רק הפוך, ספיישל בשבילך: עלייה צורך ירידה.

    ועל החתום, מישהו שמכיר אותך היטב. עובדיה הנביא, גר צדק אדומי. מני' ובי' אבא לשדי' בי' נרגא. באחריות.

    ושלא תגיד שלא אמרנו לך.  

     

    באדיבות מגזין עטרת חיה

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.