• נגיעה נשית פרשת משפטים

    הגדלה

    בסיום המפגש פנתה שמחה ושאלה: "זה עתה למדנו שאין בן דוד בא עד שתכלה פרוטה מן הכיס. אבל אתמול למדנו שבזכות נשים צדקניות עתידין ישראל להיגאל. אז במה באמת תלויה ביאת המשיח?" והמנחה השיבה לה: "שימי ליבך, שמחה יקרה, שאין זו סתירה כלל וכלל, אלא בזכות נשים צדקניות תכלה הפרוטה מהכיס..." • לכתבה 

    בסיום המפגש פנתה שמחה ושאלה: "זה עתה למדנו שאין בן דוד בא עד שתכלה פרוטה מן הכיס. אבל אתמול למדנו שבזכות נשים צדקניות עתידין ישראל להיגאל. אז במה באמת תלויה ביאת המשיח?" והמנחה השיבה לה: "שימי ליבך, שמחה יקרה, שאין זו סתירה כלל וכלל, אלא בזכות נשים צדקניות תכלה הפרוטה מהכיס…".

    זו מילתא דבדיחותא, לכבוד חודש אדר הקרב ובא, אבל באמת עלינו רק לפקוח את העיניים ולראות את הגאולה, היא כבר ממש כאן. בסוף החודש שבו שהיתי בניו-יורק וזכיתי ללידת הנכד החדש, לוי יצחק, קרה לי מקרה לא נעים – הארנק שלי נעלם. חיפשתי בכל מקום, וללא הועיל. הכסף לא נמצא. הארנק פשוט נעלם, עד עכשיו. אך לקב״ה יש דרכים נפלאות להחזיר את הכסף השמור לבעליו, כפי שנאמר  ״ה׳ נתן וה' לקח יהי שם ה׳ מבורך״ ובבוקר בהיר אחד של סוף שבט נחתה מבית הדואר מעטפה גדולה משונה ואנונימית ושמי מתנוסס עליה. פתחתי את המעטפה ומתוכה התגלגלו שטרות אמריקאים חדשים. לאחר ספירה התברר שהסכום הוא בדיוק זה שחיפשתי ימים ושעות לשווא. ההמשך היה מפתיע עוד יותר. במכתב המודפס המצורף לכסף היה כתוב: "עבדתי בחברה שלך לפני שנים רבות (כמעט עשרים). היינו במצוקה כלכלית גדולה ו״השארתי״ אצלי מעטפה שהגיעה לידי ובה פדיון של החנות. כל השנים נקף מצפוני ועכשיו הכסף מושב לבעליו. מקווה שתמחלי לי. איתך הסליחה". תודה רבה לך אל מלך נאמן. ועמך צדיקים כולם.

    בשבוע שעבר שמענו את עשרת הדברות, אבל הירידה לפרטים והתחלת הביצועים – החוקים והמשפטים ביום-יום, מגיעים אלינו השבת, בפרשת משפטים. מעניין לשים לב לרצף הפרשות שאנו קוראים בתורה בתקופה זו: יתרו, משפטים ותרומה.

    פרשת יתרו מסתיימת בדיני בניית מזבח ופרשת משפטים עוסקת בדינים שבין אדם לחברו. את הקשר בין הדברים מביא רש"י – "לומר לך שתשים סנהדרין אצל המזבח" (כלומר – לבנות את לשכתם של הדיינים-הסנהדרין, ליד המזבח בבית המקדש), דבר הרומז לייעוד הגאולה: "ואשיבה שופטייך כבראשונה".

    לאחריהן מגיעה פרשת תרומה, שכולה עוסקת בציוויים על בניית המשכן – ציווי הכולל גם את בניית בית המקדש הראשון, השני, ובעיקר – השלישי.

    ובין פרשת יתרו ודיני בניית המזבח לפרשת תרומה שכולה עוסקת במשכן – נמצאת פרשת משפטים, המלאה בדינים ששכל האדם מחייב את קיומם. כל זאת כדי ללמדנו שענייני הגאולה (בית המקדש השלישי, המזבח והסנהדרין) הם דברים המחויבים כבר בשכל האדם, והעניין האלוקי חדר עד כדי כך בעולם – משום שמשיח כאן!

     

    כשאנו רואים עד כמה תקופה זו על כל סימניה כבר "צועקת" גאולה, מתחזקת יותר הפליאה והתמיהה, ביחד עם גודל הצער והבהלה – הייתכן שבני ישראל נמצאים עדיין בגלות?! עד מתי?!

    השבת נברך את חודש אדר, שעליו נאמר ש"בריא מזלו" שכן הוא נהפך לשמחה – שמחת גאולת פורים, והוא סמוך לניסן – שהוא חודש הגאולה, ונתפלל שנזכה בו לשמחת הגאולה האמיתית והשלמה – מיד ממש!

     

    הכותבת: מירי שניאורסון – מנטורית ברוח יהודית, יו"ר נפלאו"ת

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבה" 

    לחצו כאן  mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.