• נגיעה נשית לפרשת בהר

    הגדלה

    רוזה נחושה לעשות שינוי. היא מספרת לי את הסוד הגדול שנעוץ אי-שם בילדותה בעיירת ספר רחוקה. הרצון להאיר ולהציף סיפור של נחשלות והשפלות מהעבר הרחוק שלה גדול על הפחד מהתקופה הרת האסונות ומרובת האתגרים שבה אנחנו נמצאים • לכתבה המלאה

    נגיעה נשית לפרשת בהר/מירי שניאורסון

     

    כשרוזה התקשרה ואמרה שהיא חייבת להגיע אליי מחר הופתעתי. אני מכירה אותה שנים רבות, מודעת לספר הגאוני שכתבה ושמעתי אין-ספור פעמים על התשוקה שלה להוציא אותו לאור.

    אז מה קרה עכשיו? מה דחוף לך כל כך בימים של הנגיף שמגיף את הדלת לכל דבר המדיף ריח של קריירה פרסום ועסקים?

    רוזה נחושה לעשות שינוי. היא מספרת לי את הסוד הגדול שנעוץ אי-שם בילדותה בעיירת ספר רחוקה. הרצון להאיר ולהציף סיפור של נחשלות והשפלות מהעבר הרחוק שלה גדול על הפחד מהתקופה הרת האסונות ומרובת האתגרים שבה אנחנו נמצאים.

    אבל מתברר שאין די ברצונות וחלומות כדי לשנות. בקרקעית הביצה, מתחת למעטה המלומד והנחוש שלה, שוכנת ילדה קטנה רגישה ומבוהלת, שקמפיין פרסומי של הספר הכולל עבודת יח"צ מאומצת, ראיונות לעיתונות ושיווק אגרסיבי – מרתיעים אותה מלעשות את הצעד קדימה.

    "מה שדרוש כרגע זו הכנה רגשית" הודעתי לרוזה ברגישות ובאהבה רבה. כרגע אני בכובע של מאמנת ויועצת עסקית עד שאסיים את לימודיי כמטפלת.

     

    מה שמפריע בדרך, בטיפוס על ההר, זה האגו. הפחד להצליח והפחד להיכשל – מקורם באותו שד קטן שיושב בפנים, ואף שהוא חיצוני לנו כמו הגוף שעוטף את הנשמה כך חונקת הנפש הבהמית את האלוקית ומזהירה אותה ואומרת ״מי את״, ״זה לא יקרה״, יצחקו עליך״, ״זה גדול ממך״.

    באופן מפתיע מקורם של כל הפחדים הללו הוא אגו. הוא שמתריע בשער מפני מימוש הייעוד כאן עלי אדמות, הוא שמונע מרוזה לחוות הצלחות ולמלא את השליחות שלה, להוציא לאור ולהביא אור חדש בעולם.

     

    בפרשת 'בהר' פורש לפנינו הרבי את תבנית הנפש של היהודי, שהיא בדיוק כפי שאנו מדמיינים את הר סיני: הר שאינו גבוה, הר שהוא לא מישור וגם לא חלילה מדרון, הר שיש בו שילוב מפתיע: תוקף ועוצמה יהודית מצד אחד, וביטול האגו ושיפלותו, מנגד.

    על הר סיני ניתנה התורה ולכן זהו הר שמכיר בערכו ותפקידו בעולם, אך הוא גם כפוף בהכנעה לרצון ה׳ בעולם.

    ה' ברא את עולמו במאמר אחד, מול האור האלוקי כל הבריאה בטלה. ומצד שני, ישנם עשרה שנותנים ליקום משמעות. האור האלוקי מגיע בהתלבשות, וזוהי מעלה גדולה – האור אלוקי לא מבטל את העולם ואת ה"יש", אך זהו אור נמוך יותר, זו אינה שלמות.

     

    יהי רצון שבמתן תורה השנה, בעוד שבועיים בו' בסיוון, נזכה סוף-סוף לחבר אותם כבראשונה: שהאור העליון, כפי שהוא בשיא העוצמה, יתלבש בעולם בלי לבטלו במאומה, ושנצליח למלא את השליחות ולהביא אור חדש בעולם ללא פחד, אלא מתוך עוצמה והכרה בכוח האלוקי שבתוכנו, וכך נוכל לצעוד לקבלת כתר תורה עם מלך המשיח בראשנו.

     

     

     

     

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.