• מפגש מפתיע בקניון

    הגדלה

    סיפור השגחה פרטית מיוחד, לרגל מלאות 50 שנות למבצע הקדוש מבצע נש"ק. מאת: טמה חורושוכין. לקריאה

    לפני פרוץ הנגיף,  איזור חלוקת ערכות הנש"ק שלי, היה קניון איילון ברמת גן. מקום הומה אדם, שאפשר לי  בקלות בסייעתא דישמיא,  חלוקה מהירה של ערכות נש"ק  רבות…

    *בזכות מבצע נש"ק במקום*,  פגשתי בהשגחה פרטית שלושה זוגות שומרי תורה ומיצוות,  שלא נושעו עד אז ל"ע בילדים. שלושת הזוגות הללו,  החזירו אותי ברכבם,  בסיום חלוקת הנרות, "בטרמפ" לביתי. וכשרציתי להכיר תודה ולגמול עמם טוב עבור עזרתם,  הצעתי להם שארכוש אותיות בספר התורה לילדיהם.  נעניתי בתשובתם  המכאיבה את הנפש,  שאין להם ילדים.

    התשובות הללו,  שהושמעו באזני בהשגחה פרטית מדהימה, הובילו אותי  בהשפעת הרבי,  לכתוב עבורם ולבקש את ברכתו הקדושה של  הרבי ב"איגרות קודש". לדרבן אותם לבדוק תפילין ומזוזות, לדקדק בדיני טהרת המישפחה. לרכוש אותיות לעצמם ב"ספר התורה הכללי לאחדות ישראל"; המבצע הקדוש של הרבי. לקבל יין מהרבי, שברך לזרעא חי' וקיימא, כמו גם לתרום לבית חב"ד אבן יהודה.  ולזכות ב"ה  ולראות  ניסים. ברכת הרבי התקיימה בשלושת הזוגות הללו שנושעו  ב"ה כולם בילדים.

     

    אך הפעם אספר בעזרת השם יתברך , על מיפגש  מפתיע נוסף…

     

     

    ב"ה באחת הפעמים שהגעתי למקום,  הצלחתי בזריזות  לחלק את רוב הערכות שהבאתי עמי,  קרוב  למאה ערכות.  בקומת  הכניסה הבחנתי  שהאורות  בחנויות כבים בזה אחר זה. המקום עומד להיסגר ממש ברגעים אלו.

    אך מעט ערכות הנש"ק שעדיין נותרו בידי,  "דירבנו אותי" לסיים את המשימה שלקחתי על עצמי. החלטתי  לעלות גם לקומה העליונה, שהיתה שוממה  וכמעט חשוכה לגמרי.

    המקום היה  ריק מאדם. רק חנות אחת עדיין פעלה. פגשתי  שם אשה עם שתי בנותיה. הצעתי לה את הנרות שבידי אך היא סירבה לי באופן נחרץ . לפי המבטא הבנתי שהיא עולה מרוסיה והיא  אכן אישרה את הדבר.

    ביררתי בעדינות  אם היא יהודיה? אמא שלה יהודיה?  ואמרה שהיא יהודיה אבל הם באים מאיזור שלא שמרו שם "חזק"…

    הסברתי לה,  שמי שמבקש שהיא והבנות ידליקו נרות שבת זה לא אני…זה צדיק גדול, כ"ק הרבי מליובאוויטש.  הוא פונה אליה ומבקש  ממנה כיהודיה,  לקיים את המיצווה החשובה הזו,  ומסביר שמזלה יאיר…

    כששמעה את המילים "הרבי  מליובאוויטש" האירו  לפתע פניה בחיוך גדול. היא אמרה לי;  "אנחנו  קרובי משפחה שלו".

    בום טראח!!!

     

    כששמעתי את מילותיה התמלאתי פליאה  ושמחה עצומה כאחת . הנה גיליתי לפתע פתאום,  תגלית מרעישה . יש לי "סקופ".  הנה "גיליתי"  קרובי משפחה נעלמים של הרבי מרוסיה !

    כשהתעניינתי איך היא קרובה של הרבי,  ענתה לי ; "יש לבעלי קרובת משפחה …והיא יודעת." ..שאלתי:  "מה שמה"  ? וענתה – "טמה".

    או !!! כמה אני אוהבת את השם הזה! גם לי קוראים כך – חשבתי בליבי. מעניין  אותי מאד מי היא . הייתי  מאד רוצה לדבר איתה, לפגוש אותה, לשמוע ממנה פרטים מדוייקים…

    פניתי לאשה שמולי וביקשתי ממנה האם תוכל לבדוק עם בעלה מי זו הטמה הזו. שנוכל לברר איך הם קרובים של הרבי…

    היא התקשרה לבעלה  ואמרה : "הכי טוב שתשאלי אותו ישירות".

     

    כשהעבירה  לי את הפל',  שמעתי את קולו,  שהסביר : "אנחנו ממוצא של חסידי חב"ד מהומל ( רוסיה) מדורי דורות".   זיהיתי את קולו בהפתעה   עצומה. לא האמנתי  למשמע אוזני. התברר לי שאני מדברת עם קרוב משפחתנו …"והטמה הזו", הוא הסביר,  זו בעצם….את…

     

    הפתעה והתרגשות עצומה אחזו בי.  איזו השגחה פרטית.

    חיבקתי  בחום את האשה שמולי. הסברתי לה על הקשר המישפחתי שביננו. הקרח שבין שתינו נמס. היא החזירה לי חיבוק חם.

     

    חיבקתי את הבנות.  הפעם הן קיבלו בשמחה את ערכות הנש"ק שבידי והבטיחו שאכן ידליקו נרות שבת.

    מה שהמבצע  הקדוש של הרבי יכול לחולל!!!

     

    בדידי הווה עובדא.

    טמה חורושוכין.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.