• טעימה לנשמה מתאילנד

    הגדלה

    צ'אי מוכר תיקי העור ברחוב רמבוטרי מעולם לא הכין תיק כזה. "עם תא פנימי מלבני בשביל ספר קדוש" היא אמרה ברצינות. "פנג מאק מאק.." (יקר מאוד..) הוא מזהיר. אבל רויטל לא נבהלת. "זה שווה כל באט". הספר הזה שקיבלתי מהרבנית יהיה צמוד אלי תמיד" • לקריאה

    צ'אי מוכר תיקי העור ברחוב רמבוטרי מעולם לא הכין תיק כזה. "עם תא פנימי מלבני בשביל ספר קדוש" היא אמרה ברצינות. "פנג מאק מאק.." (יקר מאוד..) הוא מזהיר. אבל רויטל לא נבהלת. "זה שווה כל באט". הספר הזה שקיבלתי מהרבנית יהיה צמוד אלי תמיד"

    לאה'לה, בחורה חרדית מבני ברק מתרגשת למראה החת"ת שעל השולחן. למדתי במכללה עם כמה נשים חבדניקיות, אימהות לילדים, שבאו להשלים תואר.  באופן קבוע לפני השקיעה הן היו פותחות את הספר הזה ומשלימות בזריזות את כל "חובות" היום.  אני כל כל אוהבת ללמוד תורה, אבל בקושי מוצאת זמן. אבל אצליכם, זה ממש קבוע בלו"ז!  לא משנה כמה אתן עסוקות, לא עובר יום בלי קצת חומש, פרקי תהילים ותניא ואתם מקיפים את כל התורה על רגל אחת!

    מאז ומתמיד שמחתי להעניק מתנה מיוחדת לכל מי שהתחילה את צעדיה בלימוד חסידות, ספר חת"ת : חומש תהילים תניא. ספר שבו עולם ומלואו. בכל יום אנו לומדים חלק מפרשת השבוע, אומרים כמה פרקי תהילים וקוראים כמה שורות מספר התניא, זו הפקודה היומית- בלי זה לא הולכים לישון..

    אז מה הסוד של הספר הקטן הזה שנכנס לתא קטן של 10על15 סמ?

    הספר המשולש הזה קשור בקשר עמוק לחג החגים של לימוד התורה: חג השבועות.

    3 דמויות בהסטוריה שלנו קשורות לספר הזה ולחג הזה בקשר בל ינתק. כל אחד מהאישים האלו נתן מתנה ללומדי התורה. ולכולם קשר ישיר לחג השבועות

    משה רבינו- נתן את התורה בחג השבועות, דויד המלך נולד ונפטר בחג השבועות והבעל שם טוב- נפטר בחג השבועות. מדור לדור אפשר לראות איך הקשר הפנימי שלנו ללימוד התורה מתפתח.

    משה רבינו נותן התורה- הביא את עם ישראל למקום שהוא למעלה מהעולם. הם קבלו את התורה וקיימו אותה בדרך הכי רוחנית שלה. דור המדבר העדיף להישאר במדבר ולא להתמודד עם החיים הגשמיים שבארץ ישראל.

    דויד המלך שכתב את ספר התהילים, פתח דורות של שפע גשמי כלכלי בארץ. דויד ובנו שלמה  מיצגים את הדור שבימיו נבנה בית המקדש. בית קבוע להקב"ה בתקופת שגשוג ושלום. ובתוך כל ההצלחה לזכור את הקב"ה באמצעות לימוד תורה וקיום מצוות.

    רבי ישראל בעל שם טוב מייסד החסידות. (תניא) הגיע לעולם בדור של חושך גשמי, תקופת קושי צרות ופוגרומים. הוא הביא את סודות התורה הנסתרים והגבוהים למקומות הכי נמוכים.  הבעש"ט הראה איך התורה היא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום המאתגרים שלנו.

    כל אחד משלושת האישים הללו הקפיץ אותנו שלב אחד קדימה בקשר עם התורה.

    רבי לוי יצחק מברדיצ'ב אמר פעם על ספר התניא: "איך הצליח המחבר להכניס אלוקים כל כך גדול לספר כל כך קטן?"  התורה היא לא רק 'הוראות יצרן' לעולם, אלא היא היצרן בעצמו! החיבור ביננו לבין ה'- הקשר העצמי הפנימי מתגלה דרך התורה.

    בחג השבועות השנה, אחרי טעימות של עוגות גבינה ובלינצעס אקבל על עצמי בעז"ה לחזק את הקשר הפנימי שלי עם נותן התורה ולהוסיף בלימוד יומיומי קטן קבוע בלו"ז, זה ישדרג לך את כל היום.

    שנזכה לקבל את התורה בשמחה ובפנימיות!

    נחמי בית חב"ד בנגקוק

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.