• כמו בשבת בראשית – כך כל השנה

    הגדלה

    וודאי שאלת פעם את עצמך: כמו בשבת בראשית - כך כל השנה - מה זה אומר?! בדיוק כמו שאתנהג בשבת בראשית כך אתנהג כל השנה? שבת בראשית תהא 'העתק - הדבק'?! אם חס ושלום לא אספיק לומר את התהילים של שבת מברכים – אז כל השנה לא אספיק לאמרם?! או שמא זה סגולה מיוחדת שכל מה שאצליח לעשות בשבת זו, אצליח כך גם כל השנה? • לטור המלא

    עיבוד מתוך דברים שנשמעו בהתוועדות מפי הרב חיים אשכנזי ע"ה

     

    כולנו מכירות את האימרה הידועה: "באופן שהאדם מעמיד עצמו בשבת בראשית, כך תתנהל השנה כולה" – הרבי מצטט אותה בשם אדמו"ר הצמח צדק.

    וודאי שאלת פעם את עצמך: מה זה אומר?! בדיוק כמו שאתנהג בשבת בראשית כך אתנהג כל השנה? שבת בראשית תהא 'העתק – הדבק' על השנה כולה?! אם אתפלל באריכות בשבת בראשית ואלך לבית הכנסת – כך מובטח לי כל השנה? ואם חס ושלום לא אספיק לומר את התהילים של שבת מברכים – אז כל השנה לא אספיק לאמרם?! או שמא זה סגולה מיוחדת שכל מה שאצליח לעשות בשבת זו, אצליח כך גם כל השנה? איך זה מסתדר עם המציאות?

    וכך שמעתי לפני שנים אחדות הסבר יפהפה מהרב חיים אשכנזי ע"ה: כפי שאדם מעמיד את עצמו בשבת בראשית – כנהג שיוצא ברכבו לנסיעה ארוכה, מבאר שבע שבדרום – עד לצפת, שבצפון. אם יכוון את רכבו לכיוון דרום, כמה שיסע, ויתאמץ בנסיעתו, הוא לעולם לא יגיע ליעדו.

    אך אם הוא מכוון את הרכב לכיוון צפון, ומתחיל בנסיעה, יתכן שיגמר לו הדלק באמצע, והוא יצטרך לעצור בתחנת דלק – כדי להתמלא, צפויות גם רוחות חזקות, גשמים סוערים שיאיימו עליו בדרכו, אפילו תקר בגלגל יתכן שיארע – אך הנהג מאד רוצה להגיע לצפת, וריכבו פונה לכיוון הנכון –יתכן שהדרך תארך זמן, אך לבסוף היא תושלם. הוא יגיע ליעדו!

    כך שבת בראשית – כמו שאדם מעמיד את עצמו בכיוון: ברוחניות, לעליה, להתקדמות – כך הוא ימשיך ויתקדם עוד ועוד במהלך השנה, בדיוק כמו הנהג וריכבו גם אם רוחות זרות, וקשיים, משברים ונפילות יבואו עליו, הוא יתגבר ויתמודד! ויכבוש את היעד המובטח…

    בהצלחה ב"ויעקב הלך לדרכו" של כל אחת

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.