• מה אפשר ללמוד מפירות הקיץ?

    פירות, אילוסטרציה
    הגדלה

    גולשת האתר שיתפה אותנו בטור מפירות הקיץ - מה הם רומזים לנו מה אנו יכולים ללמוד מהם • לקריאה

    פירות הקיץ רוצים אולי לרמוז לנו שהתרופה לייאוש ולתסכול שצברנו בגלל חוסר היציבות בחיינו איננה טמונה דווקא בחיים מקובעים ללא תמורות, ובהתכנסות אלך תוך עצמנו. הרי מרפאים כל דבר בדומה לו. לכן את הטראומות שצברנו מהפתעות לא רצויות – נפיג על ידי שינויים רצויים, משמחים, מעוררי אמונה ומוטיבציה להיות פעילות בעשי'ה הרבה והברוכה שמביא עמו לוח השנה היהודי.

    תודה לך ה' על הפירות הנפלאים והססגוניים הללו, שמגיחים בכל שנה מחדש אל תוך חיינו, ולוחשים לנו את סוד ההתחדשות. ניטול עמנו סוד זה לכל ימות השנה – לחיי היום יום וגם לעבודת ה'.

    נמצא נקודות שירגשו וירעננו אותנו בתוך הבית פנימה מידי יום, נאתר מצבים או עיסוקים המציתים אור מחודש בהוויה ובעשיה השגרתית וננצל אותם להעצמה ולהגברת המוטיבציה לקום ולעשות! גם ברוחניות – בתפילה או בלמידה היומית של ענייני גאולה ומשיח, לדוגמא, ניתן לחולל נפלאות. זאת באמצעות שדרוג מרענן כמו תפילה בקול, עם ניגון חסידי, או למידה עם הילדים בתוספת משלים לא מוכרים, במקומות מעניינים. אין גבול לרעיונות – אם רק נרצה ליצור את ההתרעננות הזו.

    לסיום – 'טיפ' קטן: כדאי לכל אחת מאיתנו לעשות לעצמה רשימה כזו – בראש או בפנקס, של דברים שמסוגלים לתבל את החיים בתבלינים מפתיעים ומשובבי נפש. זה יהיה 'ארגז הכלים' הפרטי והסודי שלה, וממנו תשלוף רעיונות יצירתיים המונעים שקיעה בדכדוך ותחושת אין אונים. דפדוף בפנקס גם יאפשר לחזות את היופי שבחיינו – למרות הכל ועל אף הכל, ולהודות עליו לבוראנו.

    הבה ונתבונן באבטיח ובמילון, בשסק ובמשמש ונקשיב למה שהם לוחשים: אתן מחייכות? חייכנה כך כל בוקר מחדש! הן הלכנו לישון עייפות, 'גמורות', והקב"ה עשה עימנו חסד וצייד אותנו בכוחות ליום חדש, שמח, עם רצונות 'צעירים' שזה עתה נולדו – לכבוש עוד יום בהצלחה, בעזרת ה'.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.