• "אלה מסעי…" • ומה המסע שלך?

    הגדלה

    הבטתי באחיינית שלי משחקת משחק שלבים בטטריס שבידה. קריאת התלהבות נורתה מפיה כאשר הצליחה לעבור שלב, יש!!! צעקה בקול. סיימת את המשחק? שאלתי, מה פתאום?! • לקריאה

    הבטתי באחיינית שלי משחקת משחק שלבים בטטריס שבידה. קריאת התלהבות נורתה מפיה כאשר הצליחה לעבור שלב, יש!!! צעקה בקול. סיימת את המשחק ? שאלתי, מה פתאום?! היא ענתה בתמיהה, והרי יש לי עוד 15 שלבים למשחק! 15 שלבים?? אז למה את שמחה כל כך?? ובכלל מה כיף במשחק כזה שלא נגמר, וכל פעם כשאת בטוחה שניצחת, את מגלה ששלבים רבים עוד לפניך ??

    זוהי בדיוק השאלה שעלתה על לשוני כאשר קראתי את פרשת מטות מסעי. התורה פותחת בפסוק "אלה מסעי בני ישראל אשר יצאו מארץ מצרים". מסעי? למה בלשון רבים, ולא 'מסע ' ? והרי הם פעם אחת יצאו מארץ מצרים! וגם, הם היו צריכים לעבור מ"ב מסעות – 42 מסעות! זה לא מייאש??

    התורה רוצה ללמד אותנו משהו בכך. נכון, יצאתם ממצרים, ניצחתם שלב, אך עליכם לדעת שני דברים: דבר ראשון , אתם במצב יותר טוב מלפני כן! יצאתם ממצרים. יצאתם ממיצר ,מגבול, מדבר שחסם אתכם בעבודת השם, והגעתם אל מרחב חדש. אך, אל לכם להסתפק בכך! עליכם לדעת שלעומת המטרה שאליה אתם שואפים להגיע – אתם עדין במיצר, בגבול! יש לכם עוד הרבה שלבים להתקדם עד שתגיעו אל היעד…!

    שלב 8 הוא בהחלט שלב יפה ומתקדם, אך הוא עדין אינו השלב האחרון! את המשחק עוד לא ניצחתם, ויש עוד דרך כדי להגיע לשם…

    לדוגמא, ישנו נושא שחוסם אותי מלהתקדם בעבודת השם, מצרים הפרטי שלי, ואכן, לאחר עבודה והשקעה רבה התקדמתי בו, ויצאתי מהמצב הקודם הלא טוב בו היתי. אני צריכה לשמוח! ולהרגיש שאכן עבדתי קשה , וב"ה אני במרחב חדש, כעת דרגה חדשה נפתחת לפני, ואני מצליחה יותר בכל הנושאים…!  אך אני לא נשארת בתחושת השמחה והרווחה/ההרחבה. עכשיו, הגיע הזמן להתקדם אל המרחב הבא, כי כעת אני שוב במיצר וגבול לעומת המרחב הבא. ויש לזה תכלית. זו העבודה שלנו, בשביל זה 'המעסיק' הקב"ה, 'שכר' ,ברא אותנו.

    נוווווו ומתי נגמור כבר את המשחק הזה ?? בקרוב ממש בעזרת השם נגיע לגאולה פרטית וכללית!  ואז כבר לא נצטרך לצאת עוד ממצרים, כי הגענו אל המרחב האמיתי , הנצחי !!!

    נקודה מתוך שיחה של הרבי על פרשת מטות – מסעי. שבת שלום! מושקא שהינו . להוספת/הסרת אימייל, שאלות ,הערות והארות : [email protected]

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. aokrat
      כ״ח בתמוז ה׳תש״פ (20/07/2020) בשעה 14:37

      ממש אהבתי גם אני אומרת לילדים שלי שהעולם הזה מקביל למשחק שבו אנחנו צריכים לצבור כמה שיותר נקודות – מצוות ומעשים טובים.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.