• נגיעה נשית לפרשת כי תצא

    הגדלה

    אפשר לראות על פניה של דינה כי היא שועל שבע קרבות. העייפות והעליצות משמשות חליפות את תנועות הנפש שלה וגם כשהיא נחה היא לא מפסיקה לרוץ. במטבח ביתה הקטן במושב הדתי בצפון הארץ • לקריאה 

    נפלאות בפרשת כי תצא/מירי שניאורסון

    אם לא תילחמי – איך תנצחי?

    אפשר לראות על פניה של דינה כי היא שועל שבע קרבות. העייפות והעליצות משמשות חליפות את תנועות הנפש שלה וגם כשהיא נחה היא לא מפסיקה לרוץ. במטבח ביתה הקטן במושב הדתי בצפון הארץ היא קוצצת סלט דק-דק ושוטחת את משנת חייה מלאי המלחמות, לא שוכחת לספור גם את הניצחונות.

    ״גם בזמנים הכי קשים שהיו לנו תמיד דאגתי לבעלי לאוכל״ היא אומרת ומוסיפה בעקשנות של קדושה: ״הרי אני לא עושה בשבילו, אני עושה בשביל הקב״ה״. לבסוף היא קובעת: ״האמת? אם לא היה לי טוב הייתי הולכת!"

     

    דינה מסרבת לראות את המערכות שהיא מנהלת כמלחמות: ״אצלי אין ניצחון כי אני לא טיפוס שנלחם. בעלי אדם מאוד מלחמתי וכשאני רואה שהוא משתגע אני פשוט זזה הצידה״. והיא מבהירה: ״אני לא נלחמת, אני הודפת. להילחם פירושו ללכת בכוח ולבעוט, כשאת לא יודעת מה הכוחות של היריב שמולך, אבל להדוף זה פשוט לשמור על עצמך מאנשים עם אנרגיות לא טובות שסביבך. וזהו, החלטתי שאני לא מוכנה יותר להכניס אנרגיות ורגשות שליליים לטריטוריה שלי".

     

    "כי תצא למלחמה על אויבך" – אם רוצים לנצח צריך פשוט לצאת! מנצחים מלחמות רק במאמץ, לא בהתחמקות מהן. הגיע הזמן לקחת אחריות אישית – אין טעם להאשים אף אחד. עלינו לצאת מאזור הנוחות, מההרגלים, מהשקיעה ומהקיבעון שנכנסנו אליהם.

    ומי האויב שלנו? הבעל, הילדים, המעסיקים, מנהל הבנק, המנכ"ל, ראש הממשלה או נשיא המדינה? חלילה. הילדים קוראים לאויב הזה יצר הרע, והמבוגרים מבינים שהאויב הוא כל דבר שמנגד לקדושה.

     

    אבל רגע, מאיפה יש לאויב הזה חיות משלו? מי ברא אותו בכלל? הקב"ה. ואם הקב״ה ברא כל אלה, אז למה נברא כך העולם? בדיוק לשם כך! כדי שיהיה לנו על מה להילחם, כדי שנוכל גם לנצח!

    ברגע שנבין את הנקודה הזאת שום אויב לא ירתיע אותנו, במיוחד לנוכח ההבטחה ״כי תצא למלחמה על אויבך". מלכתחילה ה' שם אותנו בעליונות מעל הכול, מעל האויב, שהרי כל יהודי מחובר לקב״ה וממילא יש לו הכוח להיות מעל האויב.

     

    כשאלול מתחיל כך, לא נפחד ממנו, לא נחכה ונבקש שיעבור כבר, לא נזוז הצידה כדי לא להילחם, אלא להפך – נרגיש את המתנה הגדולה שניתנה לנו ועימה מגיע גם השינוי. עוד צעד קטן מצידנו, עוד קצת לצאת מעצמנו ונראה את הישועות והנפלאות בעיניים. וכדי שמלחמת הגלות תהוה הכנה מושלמת לגאולה, אז גם ברגעי הגלות האחרונים עם הניסיונות הכבדים, כשהמלחמה של ״כי תצא״ נראית כה קשה, ניערך לתקופת ימות המשיח. איך עושים את זה? מתחילים לחיות משיח. במקום להיבהל ולחשוב על המאמצים של המלחמה, ניזכר איך פעם, ממש מזמן, בעולם אחר, היינו חלק בלתי נפרד מה׳. וכדי שנצליח במשימה נתן לנו ה׳ כוחות מיוחדים לכך.

     

    אנחנו כבר אוחזים בשלב הסופי, תכף נגיע לשלב שבו נזכה לקבל שכר ולקצור את פירות הניצחון, ולכן זה הזמן ללמוד איך לנהוג בימות המשיח. כדי לממש חזון של מנוחה, שלווה ושפע בעולם, השמחה של הגאולה צריכה למלא אותנו ברגע זה ממש. כל מה שנשאר לנו זה רק לפרסם בכל מקום, שכולם ידעו שמשיח בא!

     

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.