• בזבוז זמן? חשבי על כך שוב

    הגדלה

    על הצג שיחת טלפון מחברת כתה שלא דיברתן איתה כמה שנים. 'מה היא רוצה?' את תוהה. 'בטח התחילו קמפיין עכשיו'. או שהיא צריכה אותך עכשיו למשהו אחר. האפשרות שהיא התקשרה סתם לדבר (לפטפט)- מופרכת! נכון? • לטור המלא

    מאת טובי ב.

    על הצג שיחת טלפון מחברת כתה שלא דיברתן איתה כמה שנים. 'מה היא רוצה?' את תוהה. 'בטח התחילו קמפיין עכשיו'. או שהיא צריכה אותך עכשיו למשהו אחר. האפשרות שהיא התקשרה סתם לדבר (לפטפט)- מופרכת! נכון?

    בימינו יש סטטוסים, דרכם אני מתעדכנת בחייה, או שאנחנו יחד בקבוצות וואטצאפ ואם צריך משהו- שולחים הודעה. להתקשר לדבר? חברה מוזרה.

    אז בואו חברות. מזמינה אתכן לאמץ את המוזרות הזו. להתקשר לדבר!

    לאחרונה יצא לי להתקשר לכמה חברות שאין לי כרגע קשר איתן (כמובן חוץ מהסטטוסים) מה שלומך? מה נשמע? ואני יכולה לומר לכן בכנות: לא היתה פעם שהתעניינתי והתקשרתי ולא גיליתי כמה זה נחוץ! לי ולה.

    נסי להזכר בתקופה שהיית בתיכון. אחחח איזה כייף היה! גם מבחינה רוחנית: חת"ת, מנחה כל יום. היום בקושי שחרית… גם מבחינה לימודית (לאן נעלם לי כושר הריכוז??) אבל בואי נדבר רגע על שמחת החיים, החיות וההנאה. תפתחי תמונות, תראי כמה חייכת אז, כמה רקדת, כמה טיילת, זרמת יצאת לבלות. והיום…?

    אם ישאלו אותך, למה את לא יוצאת מדי פעם לדבר עם חברה? למה את לא מתקשרת?, כנראה שתעני לי, נתמצת את זה לשתי מילים: עומס החיים. אצטט לכן קצת תגובות לגבי השאלה: "אם יש לי דקה פנויה אעשה בזה דברים יותר חשובים מלפטפט" אם זו מישהי נשואה: "את הבילויים אני מעדיפה לעשות עם הבעל".

    אז בואי. מכירה את המושג: "שמחת חיים"? גם בו כדאי להשקיע. ותשמרו את המשפט הבא חזק: לפטפט עם חברה בד"כ זה לא בזבוז זמן!! (עם כמה הסתייגויות). תבוא הנשואה ותגיד: אני מפטפטת עם בעלי, יוצאת אתו להליכה. כמובן, חלילה לא באתי להגיד שזה במקום. ממש לא. אבל פעם בשבוע תצאי למפגש חברתי, תצאי עם חברה להליכה, את תחזרי כל כך מוארת ושמחה, שגם הבעל יודה שהיה שווה.

    תבואי ותגידי: יש דברים אחרים שממלאים אותי מאשר חברות. אענה לך: מדדי את רמת המצב רוח העכשווית שלך מ1 עד 10 לפני מפגש חברתי ולאחריה. תגלי על עצמך משהו שאולי לא הכרת.

    זה כמו מקלחת. אין כח להיכנס אבל אחרי שנכנסים לזה לא רוצים לצאת. וגם בנות שהן לא חברותיות במיוחד מסכימות עם המשפט הזה.

    נקודה חשובה נוספת: כששני יהודים מדברים- ברוב המקרים יצא מזה משהו טוב. לפעמים יצאו מזה שיתופי פעולה עסקיים, לפעמים הכרויות חדשות שמקדמות את כל אחד מהצדדים. כמו האמרה הידועה של ה'יום יום'- כששני יהודים נפגשים, זה שתי נפשות אלוקיות מול נפש בהמית אחת.

    כששתי חברות מדברות, הן מחליפות המלצות, מכירות חנויות חדשות, חברות חדשות, הצעות עבודה ולא פחות חשוב- מקבלות טיפים חשובים. לא מזמן סיימתי שיחה עם חברה והעברתי לה הצעת עבודה אחרי תקופה ארוכה שהייתה בבית. או ששמעתי על עסק חדש של חברה ושמחתי להנות משירותיה. כלומר, גם ברמה הפרקטית יש רווחים מפטפוט סרק עם חברה.

    כעת אני פונה אלייך, בחורה/ אשה שסיימה את הסמינר. אפילו שאת עסוקה ועמוסה כל כך, תרימי טלפון לחברה! את לא יודעת באיזה מצב תמצאי אותה. את יכולה לעזור לה המון, במגוון תחומים. אבל בעיקר תעניקי לה התעניינות במצבה. זה כל כך חשוב. אל תשאירי את אותה בת כתה בלי חברות בכלל. אם יש לך הזדמנות, תוציאי אותה מדי פעם מהבית, אפילו רק להליכה. תני לה הזדמנות לשאוב שמחת חיים.

    ואם את, קוראת הטור, מוצאת את עצמך ללא חברה, אני מציעה לך וממליצה בחום: צרי קשר עם חברות. נסי לשחזר קשרים נושנים, או לפתח חדשים עם שכנות/ קולגות. כל עוד היא אשה, מאמינה שתמצאו נושאי שיחה משותפים נעימים.

    בטוחה שיצאו מזה הרבה דברים טובים. (רק תזהרו מרכילות ולשון הרע).

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.