• כך תדמיינו את הרגע הנכסף

    הגדלה

    שבת חזון: שמעתן פעם על 'דמיון מודרך'? הני אלישביץ, עטרת חיה. לקריאה    

    'דמיון מודרך' זו שיטה המשתמשת בדמיון כדי להשפיע על המצב הנפשי ואף הפיזי של האדם. בדרך כלל תהליך הדמיון המודרך מלווה במדריך שמנחה את האדם להרגיש, לחשוב ולחוות חוויה מסוימת באופן מודע באמצעות הדמיון. במהלך הטיפול בדמיון מודרך, המדריך מכוון את המטופל להתרכז בחוויות הדמיוניות באמצעות חושים רבים ככל האפשר: ראייה, שמיעה, תחושה גופנית וטעם מתוך מטרה להפוך את החוויה לכמה שיותר אמיתית וחזקה, ומשכך – יותר משמעותית ומשפיעה על חיי היום־יום של האדם.

    דמיון מודרך היא שיטה מוכחת, עם תוצאות בשטח, המשמשת לטיפול במגוון מצבים תוך שימוש בטכניקות של הירגעות והרפיה.

    מה הקשר בין כל זה ל"דבר מלכות" השבועי שלנו?

    ב"דבר מלכות" של השבוע מחדד שוב הרבי מה"מ את הצורך והחובה שלנו לחוות בכל החושים את רגע הגאולה האמיתית והשלימה, להאמין ולצפות לכך בכל נימי נפשנו, ומתוך כך גם לפעול (ולצעוק! ולתבוע ולהזכיר לעצמנו ולסביבה ולהקב"ה "עד מתי?!) ועל ידי כך לגרום שהדבר יקרה רגע אחד קודם (משמע – הרגע!)

    – "ומכל זה מובן – שזמן זה ומקום זה הרי הוא זמן ומקום הכי מסוגלים לביאת משיח צדקנו"!

    אז מלבד כל השיטות והסגולות שהרבי מה"מ מלמד אותנו בכל שיחות ה"דבר מלכות", השבוע יש משהו שנראה הכי קרוב לדמיון מודרך, ובעיניי, אם באמת נעשה על זה תרגילי דמיון מודרך (רצוי בעזרת מישהי נוספת שתנחה אותנו) נחווה זאת הרבה יותר בעוצמה ומשכך – גם נפעל זאת בשטח.

    נסי לקרוא בתשומת לב מרבית את הציטוט הבא:

    "ובפשטות – שיהודי מאמין באמונה שלמה, שמשיח צדקנו, 'מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כו", וכ'משיח ודאי' (על ידי זה ש'עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקיבץ נדחי ישראל') – נכנס כעת ממש לבית הכנסת, יבוא ויגאלנו ויוליכנו קוממיות לארצנו, הוא מוליך את כל בני ישראל בתוך כלל ישראל לארץ הקודש, לירושלים עיר הקודש, להר הקודש, לבית המקדש השלישי"…

    דמייני את זה

    עם כל החושים האפשריים:

    לשמוע את הדלת נפתחת ואת המיית ההתפעלות והכמיהה בקולם של כל הנוכחים, לראות את קשת ההבעות, ואז להבחין בפניו הקדושות, הזוהרות של הרבי מלך המשיח,

    לחוות את הדוחק השקט אך המאסיבי והולך ומתגבר עם נהירת כל הנשים והבנות לעזרת הנשים (את בשורה הראשונה, נכון? מרגישה את המעקה? את השורה השניה נשענת עלייך?) את חשה את העונג, האושר והרווחה מתפשטים מליבך אל כל איבר בגופך – עד לבלי הכיל כמעט. איפה יש אושר כזה?!

    מרגישה את הזעזוע העדין של הרצפה מתחת לרגלייך? משהו בפינת המודעות מספר לך שכעת התרוממנו לכיוון ירושלים… עוד רגע גם תריחי את הקטורת…

    אז תגידי לי, ברגע שתפקחי עיניים ותתעוררי חזרה לחדר בו חווית את הדמיון המודרך הזה, הדבר לא יגרום לך לעשות את המשך דברי הרבי מה"מ?

    "הדבר היחידי שעליו מחכים הוא – שיהודי יצעק עוד צעקה, עם עוד בקשה ותביעה ועוד תזכורת: 'עד מתי'?!…

    ועל ידי זה הוא פועל שמשיח צדקנו נכנס עכשיו לבית הכנסת זה… ועוד והוא העיקר – תיכף ומיד ממש".

    ותזכרי: הוספת באהבת ישראל, אהבת חינם, גם פועלת גאולה וגם עוזרת לחוות אותה!

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.