• האם אנחנו בודדים? • נעמה טוכפלד

    הגדלה

    גם מי שמרגיש בודד, גלמוד, אבוד, ואובד, מי שאין לו ימבה חברים בפייסבוק ואם יש לו, זה רק מעצים את הבדידות, אז יש לו תקנה. כי הרבי אינו בודד: הוא אינו יושב לו באיזה מגדל שן ולומד גמרא, ורק ליחידי סגולה זכות לארותו ולשמוע ממנו, והחסידים אינם בודדים, כי יש להם אחד את השני, ויש להם את הרבי • נעמה טוכפלד

    "פעם אחת התוועדו חסידים הראשונים – בשנת תקמ"ד-ז – ותוכן שיחתם היה: הרבי – רבינו הזקן – הסיר את הבדידות. פעם הרבי – הר"מ והגאון – היה מבודד לעצמו והתלמידים היו מבודדים לעצמם. דרך החסידות שיסד הרבי הוא ההישג האלוקי הגדול, שהרבי אינו מבודד וחסידים אינם מבודדים". (מתוך: היום- יום לכ"ב אייר)

    אם אתם חושבים כי את הסלוגן "לעולם לא תצעדי לבדך" המציאה מסייעת כלשהי, טעות בידכם. אדמו"ר הזקן היה שם קודם, והוא הסיר את הבדידות.

    טובי החוקרים בעידן הניו מדיה מטיחים ראשם בקיר ומתפלפלים בשאלה, האם העידן הנוכחי הוא בודד יותר, או מחובר יותר? כנראה (מבלי להיות טובת החוקרים) שהתשובה היא גם וגם. אמנם, העידן הדיגיטלי מאפשר לנו הסרת חסמים, צמצום פערי זמן, מקום, גזע מין והשקפה (לכאורה) ומדלג מעל מכשלות טכניות של ביורוקרטיה וריכוז מידע אצל יחידי סגולה, וכשאומרים "אני מחובר" מתכוונים בעיקר- "אני מקוון". מצד שני, הניתוק האנושי הפיזי הולך וגדל. אנשים לא מרימים יותר טלפון, הם מסמסים בואצאפ. ילדים כבר לא משחקים ברחובות, הם בדיוק מחרימים מישהי בפייסבוק. בעל ואישה יושבים לקפה וכל אחד מהם בוהה בסלולר שלו, משל משם תצא הבשורה. באמת, עד שיצאתם כבר לקפה, לא תדברו קצת??
    או כמאמר הבדיחה, "היום יצאתי לקפה עם אשתי, דווקא אישה נחמדה"
    העידן הזה מחובר מאי פעם ובודד יותר מאי פעם. השיחה מתנהלת בתקתוקי מקלדת, הצחוק הוא סימנים גרפיים וחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אחד ארוך, ואפילו הריבים והברוגז מסתכמים בסוף ב"אנפרנד". נו, שויין.

    והנה, פעם אחת, לפני טריליון שנה בערך, החסידים כבר התוועדו על זה, והצפינו עבורנו בשורה שמתאימה בול לדור הזה: הרבי אינו מבודד והחסידים אינם מבודדים.
    גם מי שמרגיש בודד, גלמוד, אבוד, ואובד, מי שאין לו ימבה חברים בפייסבוק ואם יש לו, זה רק מעצים את הבדידות, אז יש לו תקנה. כי הרבי אינו בודד: הוא אינו יושב לו באיזה מגדל שן ולומד גמרא, ורק ליחידי סגולה זכות לארותו ולשמוע ממנו, והחסידים אינם בודדים, כי יש להם אחד את השני, ויש להם את הרבי.

    אז כן, אי אפשר להכנס אליו ליחידות לפי שעה, ולקבל דולר זה דרך גורם שלישי (למרות שזו פעולה מכוונת של הרבי) ולשלוח מכתבים ולקבל מענות, אפשר רק דרך אגרות קודש, אבל הבדידות- היא לא הכרחית. כי מי שחי את הרבי, אז הרבי חי איתו. ואין תחושה נפלאה יותר מלחיות עם הרבי כי תכל'ס, מדובר בכתפיים רחבות מספיק להניח עליהם כל ראש בודד, יהיה איזה שיהיה.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    3 תגובות

    1. שליחה
      א׳ בתמוז ה׳תשע״ה (18/06/2015) בשעה 21:17

      נעמה- חזזזק!!!!
      מדהים איך שכל מה שנמצא אצלנו בחסידות זה פשוט א-מ-י-ת-י- ונוגעה גם לעכשיו-
      קיצר- חסידים אינם בודדים כי הרבי לא בודד…

    2. מאמינה!
      א׳ בתמוז ה׳תשע״ה (18/06/2015) בשעה 4:19

      גאווווון תודה נעמה על המילים המחממות!!! שווה לחיות עם הרבי !!!

    3. היפה
      כ״ד בסיון ה׳תשע״ה (11/06/2015) בשעה 22:14

      וואיייי מהממם!!!!!!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.