• יונה מצאה מנוח? • גרפולוגיה חסידית

    אילוסטרציה למצולמת אין קשר לנכתב בכתבה
    2 | הצג גלריה

    הכתב הבא הוא של נערה בגיל ההתבגרות, הוא כתב מהיר, מחובר, וגודל הכתב לא אחיד סימנים אלו מעידים על חוסר מנוחה ואי שקט. מאידך, מכיוון שישנם סימנים נוספים המעידים דווקא על מנוחת הנפש ויציבות כמו רווח סדיר בין המילים, אות בצורת זווית ולחץ כתב בינוני, ניתן להסיק שמדובר בחוסר מנוחה האופיינית לגיל ההתבגרות שהוא בגדר הרגיל • הגרפולוגית רונית סטודניץ בטור מיוחד לקריאה

    בפרשת נח אנו מסיימים שבוע ברצף מתחילתו ועד סופו בלי חג באמצע. הרבי מסביר שפרשת נח היא שבת כללית כי היא השבת הראשונה שבה נשלמה העבודה של ששת ימי המעשה לאחר פרשת בראשית. פרשת נח קשורה גם לעניין של מנוחה וגם לעניין של שבת מכיוון ש"נח" הוא מלשון "מנוחה", שבת מנוחה.

    מהי בעצם מנוחה? מנוחת הגוף כולם יודעים מהי אך מהי מנוחת הנפש? מנוחה של נפש יהודית?

    הרבי עונה על השאלה הזאת בהרחבה בשיחת שבת במדבר, ה'תנש"א:

     "טבע בני אדם הוא שכאשר אינו מרגיש את הכוונה והתכלית בחייו ש"אני נבראתי לשמש את קוני" הוא אינו יכול להיות במנוחה והתיישבות אמיתית, כיוון ששינויי הזמן והמקום וכל ריבוי הפרטים ופרטי פרטים שבחייו גורמים לאי שקט תמידי, ש"שובר" אותו; דוקא כאשר הוא מרגיש את המטרה – הכוונה והתכלית – הטמונה בכל הפרטים, זה מביא לו מנוחה, שהיא למעלה מתנועה ושינוי דפרטי החיים, ובמילא – לשלימות האדם".

    במילים אחרות, סוג אחד של מנוחת הנפש זה לדעת בבירור שמה את עושה ברגע זה הנתון הוא הדבר הנכון ביותר. למשל, כשהתינוק שלך רעב ואת מניקה אותו איך לך ספק שזה מה שאת צריכה לעשות עכשיו, אם את מורה ויש צלצול, אין לך ספק שאת צריכה להכנס עכשיו לכיתה, כשאת מבשלת בערב חג ברור לך שאת לא אמורה להיות עכשיו בחדר כושר.

    אבל הבעיות מתחילות כשנכנס ספק, חוסר בהירות, ואז מתחיל "כף הקלע", חוסר וודאות שמביא איתו תחושה של חוסר מנוחה, אי שקט ומתח.

    "אולי התינוק שלי לא באמת רעב ואני סתם מפנקת אותו?" "אולי אני צריכה לגמול אותו ולתת יותר תשומת לב לילדים האחרים"? "אולי הייתי צריכה לבשל פחות ולנח בצהרי ערב החג"? "אולי אני צריכה לעבוד חצי משרה במקום משרה מלאה"?

    כשאנחנו יודעים שמה שאנחנו עושים זה רצון ה', אז גם אם הדבר הזה מאוד קשה לנו או שאנחנו לא נהנות ממנו בכלל, בכל זאת יש לנו מנוחה ושקט בלב כי אנחנו יודעים שהגענו למקום הנכון.

    הכתב הבא הוא של נערה בגיל ההתבגרות, הוא כתב מהיר, מחובר, וגודל הכתב לא אחיד סימנים אלו מעידים על חוסר מנוחה ואי שקט. מאידך, מכיוון שישנם סימנים נוספים המעידים דווקא על מנוחת הנפש ויציבות כמו רווח סדיר בין המילים, אות בצורת זווית ולחץ כתב בינוני, ניתן להסיק שמדובר בחוסר מנוחה האופיינית לגיל ההתבגרות שהוא בגדר הרגיל.



    שיהיה לכולנו מנוחה נעימה, בגוף ובנפש!

    חשוב מאוד– על מנת לאבחן כתב יד יש לעשות מכלול מכל הסימנים הגרפולוגיים ולא להסתפק בסימן אחד. לאבחון כתבי יד וציורים- רונית סטודניץ, [email protected], 0525115770

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.