• נגיעה נשית לפרשת אמור

    הגדלה

    השבוע, עוד לפני פתיחת הסגר, פגשתי (וירטואלית כמובן) שתי נשים גדולות. אני פוגשת כל הזמן נשים גדולות, בעלות עסקים שהופכות בימים אלה את הלימון ללימונדה ומייצרות פתרונות מאלפים למהפך בעסקים. נשים שעורכות שינויים וצולחות את הימים האבודים ואת הרגעים המאתגרים. נשים שחיות שליחות חיים באומץ ובעוצמה ומייצרות פתרונות וירטואליים להתוועדויות חובקות עולם. נשים נפלאו״ת שפועלות ללא לאות למען אחדות וקירוב לבבות • לטור המלא

    נגיעה נשית לפרשת אמור / מירי שניאורסון

     

    השבוע, עוד לפני פתיחת הסגר, פגשתי (וירטואלית כמובן) שתי נשים גדולות. פוגשת כל הזמן נשים גדולות, בעלות עסקים שהופכות בימים אלה את הלימון ללימונדה ומייצרות פתרונות מאלפים למהפך בעסקים. נשים שעורכות שינויים וצולחות את הימים האבודים ואת הרגעים המאתגרים. נשים שחיות שליחות חיים באומץ ובעוצמה ומייצרות פתרונות וירטואליים להתוועדויות חובקות עולם. נשים נפלאו״ת שפועלות ללא לאות למען אחדות וקירוב לבבות.

    שתי הנשים הללו היו בצל בעליהן. הן ממלאות את הלב מאז היוודע האסון הנורא על אובדן בעליהן החשובים והיקרים, אישים צדיקים ונעלים, בשל הנגיף המגיף, וברגע אחד כל תאוריית הכתר (קורונה בלעז) הופכת להיות האישה שבכתר – ״עטרת בעלה״.

    נשים אלו רחוקות זו מזו כרחוק מזרח ממערב. האחת ליטאית והשנייה חסידת חב"ד, האחת מנהלת משפחה ברוכת ילדים על אדמת גרמניה והשנייה בורכה משמיים בשניים וגרה בירושלים, האחת כבר סבתא ולשנייה ילד בן ארבע…

    ״בעלי ייקבר כאן לידינו על אדמת גרמניה, ונמשיך את השליחות עד בוא משיח צדקנו״ אמרה השבוע השליחה הרבנית שטערנא וולף, אשת השליח הרב בני ע״ה שנלב"ע בדמי ימיו. ״ההחלטה להמשיך את הקו של בעלי הייתה טבעית. ילדיי ואני נשאר כאן להוביל את השליחות המעטירה של הרבי עד לימות המשיח״.

    ״אני מבינה עכשיו שכבר שנים הוא הכשיר אותי למלא את מקומו" סיפרה השבוע הגברת הרבנית רוחי הבר אשת הרב ישעיהו הבר ע"ה, מייסד ארגון "מתנת חיים", ששמונה מאות איש תרמו כליה בחייהם בזכותו. ״קטונתי מלספר על בעלי, הייתה לו מסירות נפש שלוותה בענווה וברדיפת שלום".

    בפתחו של שבוע ההוד ובדרך לרשב"י (וירטואלית כמובן) שגילה לנו את תורת הסוד, הפה מלא באמירות של הודיה והודאה לשתי הנשים הנפלאות. המקום ינחם אתכן.

     

    פרשת אמור מזכירה לנו שלאמרות יש כוח. מה שנאמר יהיה לטוב ולמוטב. בפתח הפרשה אומר רש"י על המילים "אמור… ואמרת": ״להזהיר גדולים על הקטנים״ – יש להזהיר את הגדולים שיקטינו עצמם ולא יתנשאו על העם. להזהיר – מלשון זוהר, האמירות יכולות לגרום לזוהר וברק אצל האחר. כמה משפיעה אמירה ששמענו וכמה יכולה להפיל אמירה שאינה קדושה חלילה. בפרשה זו נמצא גם את מצוות היום של ספירת העומר, שמסייעת לנו לספור ולזכך את עצמנו על בסיס יומי.

    המילה אמור מופיעה גם בפסוק – ״כה תאמר לבית יעקב״. אמירה היא לשון רכה, בהירה ומתקבלת. ״הקב״ה אומר לנו משהו״, אנו מבקשים שה׳ ידבר אלינו באמירה רכה. גם אם מישהו נראה קשה מולנו, נאמר את הדברים בלשון רכה, כי בסוף האמירה תפעל את פעולתה והקב"ה מבקש מאיתנו בדיוק לפי הכוחות שלנו.

    כשנאמר בלשון רכה ונאיר את הכוחות שיש באחר, גם הוא יהפוך את השיחה הקשה שלו לאמירה קלה. אפשר להביא לזוהר ולאור בלי כוח, לראות נפלאות ולשים לב לפלא של כל אחת ואחת.

    אז מה עושים? ברגעים האחרונים של הגלות מכניסים לתוכה את שלושת האל"פים: האל"ף של אלופו של עולם בקיום המצוות, האל"ף של אולפנא בלימוד התורה ופנימיות התורה, ושני אלה יביאו להחשת האל"ף העיקרית של הגאולה, הרי היא בהיפוך אותיות – פלא, ואז נראה את גילוי הנפלאות הגדולות שיהיו.

     

    הכותבת: מירי שניאורסון – מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.