• "האחריות הגורלית מוטלת על כתפי הנשים"

    הגדלה

    בשבוע שעבר התאחדה קבוצה של עשרות נשים ממקומות, גילאים וסגנונות מגוונים, לערב מיוחד בסימן 'הנשים מהשורה הראשונה' של ארגון נשי חב"ד הארצי • גב' שיפי נפתלין, ממובילות המיזם, בראיון בלעדי ומיוחד לאתר נשי ובנות חב"ד, בו היא חושפת פרטים על פעולות הקבוצה. וגם: מי יכולה להצטרף כחברה? • לראיון

    בשבוע שעבר התאחדה קבוצה של עשרות נשים ממקומות, גילאים וסגנונות מגוונים, לערב מיוחד בסימן 'הנשים מהשורה הראשונה' של ארגון נשי חב"ד הארצי. הן יצאו מלוכדות, בתחושת זכות מיוחדת וגאוות יחידה, של נשים שזכו להוביל ולהפיח את הרוח החיה של ההתקשרות לרבי.

    פנינו לגב' שיפי נפתלין ממובילות המיזם המיוחד, על מנת לשמוע ממנה פרטים על פעולות קבוצה מיוחדת זו.

    מהי בעצם קבוצת 'הנשים מהשורה הראשונה'?

     

    קבוצת הנשים מהשורה הראשונה, היא קבוצה שהתגבשה מתוך הבנה שארגון נשי ובנות חב"ד – הוא הארגון לו נתן הרבי את הכוח להעצים, לחזק את הרוח, ולהפיח חיות וחסידות בקרב כל אישה ובת. הרבי ראה את הנשים כבעלות תפקיד מכריע, והקים בשנת הנשיאות הראשונה את הארגון עבור נשי ובנות חב"ד, עוד לפני שיסד את ארגון ״צעירי חב"ד״. הרבי בעצמו כתב בעצמו את תכנית העבודה המפורטת של הארגון, והדגיש את תפקיד הנשים "לחזק את רוח החסידות ואור החסידות בביתן ולזולתן". אנו עומדות על סף הגאולה, והרבי נתן בידינו את המפתח: "בזכות נשים צדקניות נגאלו – ובזכותן ניגאל". האחריות הגורלית הזו מוטלת על כתפי הנשים… ואכן, נשים מכל רחבי הארץ חברו לקבוצת "הנשים מהשורה הראשונה", חוג ידידות ארגון נשי ובנות חב"ד, היוצרות תשתית של תמיכה בארגון. אלו נשים שנרתמות לקחת חלק, לחזק, ולהוביל את מילוי הגשמת רצונו הק' של הרבי ובכך לזרז את הגאולה.  

    מי יכולה להיות חברה בה?

     

    כל אחת שרוצה ויכולה לתרום מממונה ולהיות שותפה פעילה בהחזקת הארגון, מתקבלת בשמחה ובברכה. הרבי מביא ב"היום יום" (כ"א שבט): "חובת נשי ובנות החסידים לעמוד בשורה הראשונה בכל מפעל של חיזוק הדת והיהדות". כיום, מקובל ש'השורה הראשונה' מסמלת בנות שמתחזקות בהנהגות חסידיות וזה דבר מבורך מאין כמוהו. אבל אם נשים לב למילים "לעמוד בשורה הראשונה בכל מפעל של חיזוק הדת והיהדות" נראה שהן קולעות בדיוק לקבוצת הידידות שנעמדו בחזית כדי להחזיק את המפעל הקדוש שהקים הרבי, הארגון שמחזק את רוח היהדות והחסידות בקרב נשים ובנות.  

    מה זה אומר בפועל?

     

    הנשים מהשורה הראשונה כרתו ברית שותפות עם ארגון נשי ובנות חב"ד, והתרומה היא הדדית: מחד, הידידות קיבלו על עצמן את המחויבות לתרום מממונן אחת לשנה למען הארגון. הן בבחינת 'זבולון' המחזיק את העשייה הקדושה. ומאידך, הן בעלות זכות ראשונים להתעדכן בכל יוזמה ובכל פעילות של הארגון. הן 'נכנסו למועדון' – מועדון עם יוקרה רוחנית, בו יתקיימו מפגשים ואירועים מיוחדים לקבוצת "הנשים מהשורה הראשונה".

    ולסיום..

    בזכות 'הנשים מהשורה הראשונה' תצאנה לפועל עוד יוזמות ותכניות רבות לפיתוח ושדרוג הפעילות הברוכה שעל ידי הארגון. הזכות כולה שלהן – בכך הן מכינות כלי לברכת ה', צינור לשפע של ברכות מהרבי בתרומתן לארגון שהרבי יסד, ארגון נשי ובנות חב"ד. כפי שאמר וכתב הרבי פעמים אין ספור, שהשותפות בארגון נשי ובנות חב"ד היא צינור וכלי לברכת ה' בכל המצטרך.

    בשבוע שעבר התקיים אירוע הפתיחה, בביתה של הגב' רחל בולטון היקרה, שנרתמה בכל מאודה למען 'הנשים מהשורה הראשונה'. האירוע המיוחד היווה את יריית הפתיחה לחוג הידידות, ששם לעצמו מטרה להרחיב את המעגלים, לשתף עוד ועוד נשים בזכות הייחודית, ולהגיע לעוד נשים רבות שיצטרפו, כ'נשים מהשורה הראשונה'.

    בימים אלה תיערך פנייה לנשים נוספות, שתיקראנה להצטרף אל הדגל, ובוודאי תהיה היענות גדולה ביותר. בהזדמנות זו נקראת כל אישה שמעוניינת לקחת חלק לפנות למשרד נשי ובנות חב"ד, בטל' 03-9606142. כי "בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו – ובזכותן ניגאל".

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.